Pregled bibliografske jedinice broj: 1112741
Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i roditeljsko ponašanje
Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i roditeljsko ponašanje, 2005., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1112741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i
roditeljsko ponašanje
(Self esteem of elementary schoolers and parental
behaviour)
Autori
Sabljak, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2005
Stranica
35
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
samopoimanje ; osnovnoškolska djeca ; percipirano roditeljsko ponašanje
(self esteem ; elementaryschoolers ; percieved parental behavior)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi odnos izmeu dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja i dimenzija samopoimanja na uzorku od N=98 (57 djevojica i 41 djeak) uenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Korišteni instrumenti su: URP, Upitnik roditeljskog ponašanja (Brkovi, Keresteš, Kuterovac Jagodi i Lugomer-Armano, 2005) te SPPC, Profil samopercepcije za djecu (Susan Harter, 1985). Spolne razlike u percepciji roditeljskog ponašanja su pronaene u tri dimenzije roditeljskog ponašanja: psihološkoj kontroli majke, bihevioralnoj kontroli majke i psihološkoj kontroli oca. Djeaci percipiraju svoje majke i oeve više psihološki kontrolirajue, dok djevojice percipiraju svoje majke više bihevioralno kontrolirajue. Spolne razlike u dimenzijama samopoimanja pronaene su u dimenzijama regulacije ponašanja, sportske kompetentnosti te tjelesnog izgleda. Na skali regulacije ponašanja djevojice imaju statistiki znaajno više rezultate, dok djeaci postižu statistiki znaajno više rezultate na skali percipirane sportske kompetentnosti i skali percipiranog tjelesnog izgleda. Što se tie povezanosti dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja sa dimenzijama samopoimanjem, vei je broj korelacija izmeu tih varijabli kod djevojica nego kod djeaka. Takoer je pronaeno da je djeacima važnija percepcija oevog ponašanja, dok su kod djevojica percepcija majinog i oevog ponašanja podjednako važni prediktori za samopoimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija