Pregled bibliografske jedinice broj: 1112733
PSIHOLOŠKA DOBROBIT RODITELJA I (NE)ADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE PREDŠKOLSKE DJECE
PSIHOLOŠKA DOBROBIT RODITELJA I (NE)ADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE PREDŠKOLSKE DJECE, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1112733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PSIHOLOŠKA DOBROBIT RODITELJA I (NE)ADAPTIVNO
FUNKCIONIRANJE PREDŠKOLSKE DJECE
(Psychological wellbeing and (un)adaptive
functioning of preschool children)
Autori
Turkalj, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
01.06
Godina
2014
Stranica
35
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
predškolska dob, eksternalizirani problemi, internalizirani problemi, slaganje među procjenjivačima, psihološka dobrobit majki
(preschool children, externalized problems, internalized problems, well being of mothers)
Sažetak
Prvi cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost internaliziranih i eksternaliziranih problema kod predškolske djece različite dobi i spola, i to prema viđenju majki i odgojiteljica, osoba s kojima su djeca u svakodnevnoj interakciji. Drugi je cilj bio ispitati na koji su način dječja internalizirana i eksternalizirana ponašanja povezana s dimenzijama majčine psihološke dobrobiti. Podaci o dječjim ponašanjima prikupljeni su od 183 majke djece predškolske dobi (M=34 god), i 24 odgojiteljice ciljne djece. Iste majke pitalo se i nekoliko pitanja o njihovim sociodemografskim podacima te psihološkoj dobrobiti. Korišteni instrumenti su: Skala procjene ponašanja predškolske djece: verzija za roditelje, i verzija za odgojitelje (CBCL 1½ - 5 i C-TRF), Ryff skale psihološke dobrobiti i Upitnik općih podataka za roditelje. Dobiveni rezultati pokazuju da majke ne uočavaju spolne razlike u razinama problema djece predškolske dobi, dok odgojiteljice zapažaju spolne razlike samo na skali eksternaliziranih problema, pri čemu dječaci manifestiraju značajno više simptoma. Dobne razlike postoje gotovo na svim skalama CBCL-a i C-TRF-a ; majke za mlađu djecu procjenjuju značajno više problema na eksternaliziranoj i ukupnoj skali, dok odgojiteljice zapažaju značajno manje problema u starijoj dobnoj skupini na svim skalama. Utvrđena je pozitivna, umjerena povezanost procjena majki i odgojiteljica, a majke su procijenile značajno više problema kod djece u odnosu na odgojiteljice. Što se tiče povezanosti dimenzija majčine psihološke dobrobiti s dimenzijama dječjeg ponašanja, pokazala se negativna povezanost dimenzija Svrhe u životu, Ovladavanja okolinom i Pozitivnih odnosa s dimenzijama dječjih ponašanja. Majčina psihološka dobrobit doprinosi malo, ali značajno dječjem adaptivnom funkcioniranju.
Izvorni jezik
Hrvatski