Pregled bibliografske jedinice broj: 1112544
Verbotonalna dijagnostika i rehabilitacija osoba oštećena sluha
Verbotonalna dijagnostika i rehabilitacija osoba oštećena sluha // Zbornik radova sa stručnih skupova: Surdopedagogija danas i sutra, 9. studenoga 2001. [i] Komunikacijske potrebe - interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih, 4. ožujka 2004. / Pribanić, Ljubica (ur.).
Zagreb: Centar za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj, 2005. str. 135-136 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1112544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna dijagnostika i rehabilitacija osoba oštećena sluha
(Verbotonal diagnostics and rehabilitation of hearing impaired persons)
Autori
Aras, Ivana ; Runjić, Nađa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova sa stručnih skupova: Surdopedagogija danas i sutra, 9. studenoga 2001. [i] Komunikacijske potrebe - interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih, 4. ožujka 2004.
/ Pribanić, Ljubica - Zagreb : Centar za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj, 2005, 135-136
ISBN
953-96469-1-X
Skup
Komunikacijske potrebe - interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 04.03.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
verbotonalna metoda ; dijagnostika ; rehabilitacija ; osobe oštećena sluha
(verbotonal method ; diagnostic ; rehabilitation ; persons with hearing impairment)
Sažetak
Zadnjih desetak godina u radu primjećujemo pretežitost centralnih smetnji slušanja i govora nad perifernima, što je dijelom posljedica razvoja tehnologije, a dijelom i posljedica porasta broja neurorizične djece kojima je sluh samo jedna od oštećenih funkcija. Razvoj slušanja i govora ovisi o percepciji prostora svim osjetilima (spaciocepcija). Za nas je posebno važna povezanost slušnog i vestibularnog osjetila jer se centralnom dijelu vestibularnog osjetila pripisuje uloga glavnog harmonizatora i integratora ostalih osjetila. Slušno i vestibularno osjetilo povezani su anatomski i funkcionalno na više razina: na perifernoj, subkortikalnoj i kortikalnoj, pa je ispitivanje funkcije vestibularnog osjetila (elektronistagmografija, stabilometrija) uključeno u dijagnostički protokol kod oštećenja sluha i govora. Iz ovih pretraga doznajemo o perifernoj i centralnoj funkciji osjetila. Verbotonalna rehabilitacija slušanja se također ostvaruje preko cijele spaciocepcije i može se podijeliti u tri faze: 1. vježbanje svakog pojedinog osjetila specifičnim podražajem, 2. vježbanje različitih osjetila zvučnim podražajima, 3. vježbanje integracije. Svi ovi postupci mogući su radi plastičnosti moždanih struktura koja se zadnjih godina proučava i dokazuje i najmodernijim imaging tehnikama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti