Pregled bibliografske jedinice broj: 1112088
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1112088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača
(Behavioral economics and consumer behavior)
Autori
Stančin, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
19.02
Godina
2021
Stranica
59
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
biheviorizam ; bihevioralna ekonomija ; bihevioralne financije ; heuristike ; ponašanje potrošača
(behaviourism ; behavioural economics ; behavioural finance ; heuristics ; consumer behaviour)
Sažetak
Nastala kao "znanost o svijesti" psihologija je postavila temelje nastanku smjera u psihologiji kasnije znanom kao biheviorizam. Kombinirajući znanja kognitivne psihologije i biheviorizma nastala je bihevioralna ekonomija koja promatra ponašanje potrošača kroz teorijske i eksperimentalne metode. Promatranjem ponašanja potrošača pokušava se razumjeti i spoznati razlozi iracionalnog ponašanja potrošača. Lakše razumijevanje iracionalnog ponašanja ljudi pronalazimo u bihevioralnim financijama i heuristikama. S obzirom da su bihevioralne ekonomije i ponašanje potrošača usko povezani pojmovi, potrebno je putem obilježja, modela i čimbenika približiti najznačajnije elemente spomenutog pojma. Na samom kraju može se zaključiti kroz primjere iracionalnog ponašanja povezanost s teorijskim saznanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija