Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111903

Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2)


Aleksovski, Marinela
Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2) // HINIZ - Hrvatski inojezični / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo, Filozofski fakultet u Zagrebu, Institut za slavistiku Sveučilišta u Klagenfurtu, 2020. str. 137-151 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1111903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2)
(Teaching activities and projects for intermediate levels of learning Croatian as L2 (B1+/B2))

Autori
Aleksovski, Marinela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
HINIZ - Hrvatski inojezični / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko - Zagreb : Klagenfurt : Hrvatsko filološko društvo, Filozofski fakultet u Zagrebu, Institut za slavistiku Sveučilišta u Klagenfurtu, 2020, 137-151

ISBN
978-953-296-189-8

Skup
7. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (HIDIS)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2019. - 15.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
hrvatski kao ini, srednja razina, nastavne aktivnosti, studentski projekti, suradničko učenje
(Croatian as a second and foreign language, intermediate level, teaching activities, student projects, cooperative learning)

Sažetak
U ovome radu opisat će se jedan dio nastavnih aktivnosti i studentskih projekata predviđenih za srednji stupanj učenja hrvatskoga kao inoga jezika (prema ZEROJ-u: B1+/B2). Opisane nastavne aktivnosti i projekti provedeni su u Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u okviru semestralne nastave na Jezičnim vježbama 3 i Jezičnim vježbama 4 tijekom nekoliko semestara u razdoblju od 2009. do 2020. godine, a pojedine nastavne aktivnosti moguće je provesti i na nižim razinama učenja jezika. Učenje i poučavanje u Croaticumu odvija se u izrazito heterogenim skupinama, pa je važno povezivati studente u parove, manje grupe i timove kako bi se uz pojedinačne uspjehe vrednovali i zajednički rezultati. Stoga su studentski projekti i nastavne aktivnosti sastavni dio procesa ovladavanja hrvatskim jezikom kao inim. Njima se potiče prihvaćanje različitosti unutar grupe, razvijanje međusobne tolerancije, razvoj kritičkog mišljenja, njeguje se kreativnost i unapređuju različite socijalne vještine poput suradnje, tj. timskog rada. Raznovrsne tehnike suradničkog učenja u nastavnom procesu poučavanja jačaju motivaciju čineći sam proces uspješnijim te stvaraju ugodnije ozračje u učionici i izvan nje. Izvanučioničko učenje u autentičnom okruženju utječe na spontanu uporabu jezika, ukazuje na svrhovitost zadanih ciljeva, a često izaziva pozitivne osjećaje poput radoznalosti i oduševljenja. Dakle učenje jezika ne prestaje izlaskom iz učionice, već se nadovezuje na ono što se u učionici izgrađuje. Zato će se u ovome radu nastojati izložiti nekoliko ideja kako učenje u učionici i izvan nje učiniti što zanimljivijim.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Poveznica na zbornik
https://www.hfiloloskod.hr/images/HFD/Knjige/Kroati
ni/HINIZ.pdf



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marinela Aleksovski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Aleksovski, Marinela
Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2) // HINIZ - Hrvatski inojezični / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo, Filozofski fakultet u Zagrebu, Institut za slavistiku Sveučilišta u Klagenfurtu, 2020. str. 137-151 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Aleksovski, M. (2020) Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima učenja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2). U: Jelaska, Z. & Gligorić, I. (ur.)HINIZ - Hrvatski inojezični.
@article{article, author = {Aleksovski, Marinela}, year = {2020}, pages = {137-151}, keywords = {hrvatski kao ini, srednja razina, nastavne aktivnosti, studentski projekti, suradni\v{c}ko u\v{c}enje}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Nastavne aktivnosti i studentski projekti na srednjim stupnjevima u\v{c}enja hrvatskoga jezika kao drugog i stranog jezika (B1+/B2)}, keyword = {hrvatski kao ini, srednja razina, nastavne aktivnosti, studentski projekti, suradni\v{c}ko u\v{c}enje}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo, Filozofski fakultet u Zagrebu, Institut za slavistiku Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Klagenfurtu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aleksovski, Marinela}, year = {2020}, pages = {137-151}, keywords = {Croatian as a second and foreign language, intermediate level, teaching activities, student projects, cooperative learning}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Teaching activities and projects for intermediate levels of learning Croatian as L2 (B1+/B2)}, keyword = {Croatian as a second and foreign language, intermediate level, teaching activities, student projects, cooperative learning}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo, Filozofski fakultet u Zagrebu, Institut za slavistiku Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Klagenfurtu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font