Pregled bibliografske jedinice broj: 1111831
Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti
Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 22 (2020), 4; 1227-1253 doi:10.15516/cje.v22i4.3751 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1111831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potvrde postulata Montessori pedagogije u
suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti
(The Confirmation Of Montessori Postulates In
Contemporary Educational Neuroscience)
Autori
Eret, Lidija ; Jagnjić, Narcisa
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 22
(2020), 4;
1227-1253
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
didaktika ; Montessori pedagogija ; neurodidaktika ; neuroznanost
(didactics ; Montessori pedagogy ; neurodidactics ; neuroscience)
Sažetak
Ovaj rad daje uvid u osnovne postulate Montessori pedagogije i definicije suvremene obrazovne neuroznanosti, orijentirajući se prema potrebama i rješenjima za suvremene didaktičke pristupe. Prikazom rezultata suvremenih istraživanja rad povezuje dostignuća Montessori pedagoških metoda i strategija sa znanstvenim pokazateljima obrazovne neuroznanosti o načinima pozitivnog utjecaja na razvoj pojedinca. Rezultati istraživanja obrazovne neuroznanosti potkrijepit će postulate Montessori pedagogije da je za odgojni pristup važno razumijevanje razvojnih faza odrastanja, individualnosti kompetencija i specifičnosti odgajanika. Specifičnim primjerima naglasit će se da je uz kognitivne bitno razvijati psihomotorne i afektivne kompetencije, odnosno da je razvoj ovih sfera ličnosti povezan i međuovisan. Ponuđenom pedagoškom perspektivom rad ukazuje na potrebu daljnjeg razmatranja kako pristupiti oblikovanju optimalnih kurikuluma. Rad sugerira da je upravo zbog različitih društvenih i tehnoloških promjena potrebno razmišljati o pedagoškim metodama, strategijama i pristupima Montessori pedagogije, što podržava i potkrepljuje suvremena obrazovna neuroznanost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad je napisan na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO SocINDEX with Full Text
- Electronic Social and Science Citation Index (ESSCI)
- CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- ERA – Educational Research Abstracts Online
- HRČAK – Portal of scientific journals of Croatia
- CSA Social Services Abstracts
- CSA Worldwide Political Science Abstracts.