Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111647

Zdravstvena pismenost studenata Sveučilišta u Splitu: presječna studija


Supičić, Zvonimir; Puljić, Zvonimir; Milić, Mirjana; Aranza, Diana
Zdravstvena pismenost studenata Sveučilišta u Splitu: presječna studija // Journal of applied health sciences, 7 (2021), 1; 25-35 doi:10.24141/1/7/1/3 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1111647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zdravstvena pismenost studenata Sveučilišta u Splitu: presječna studija
(HEALTH LITERACY OF STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF SPLIT: CROSS-SECTIONAL STUDY)

Autori
Supičić, Zvonimir ; Puljić, Zvonimir ; Milić, Mirjana ; Aranza, Diana

Izvornik
Journal of applied health sciences (1849-8361) 7 (2021), 1; 25-35

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
: zdravstvena pismenost, javno zdravlje, edukacije o zdravlju, studenti, razlike
(health literacy, public health, health education, students, differences)

Sažetak
Uvod: Unaprjeđenje i širenje zdravstvene pismenosti jedan je od vodećih zdravstvenih izazova 21. stoljeća kao sredstvo i ishod poticanja aktivne inkluzije čovjeka u brigu o vlastitom zdravlju i zdravlju zajednice. Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu zdravstvene pismenosti studenata Sveučilišta u Splitu s obzirom na tip studija te dob i spol ispitanika. Metode: U ovom istraživanju sudjelovalo je 270 studenata s osam sastavnica Sveučilišta u Splitu. Novokonstruirani upitnik, kao mjerni instrument primijenjen u ovom istraživanju, testiran je mjerenjem pouzdanosti, gdje je vrijednosti Cronbachova alfa- koeficijenta upućuju na zaključak da je mjerni instrument valjan i pouzdan. Izračunavanje deskriptivnih statističkih pokazatelja uključilo je izračunavanje učestalosti i postotnih vrijednosti svih mjernih varijabli te varijabli potrebnih za opis ispitanika. Za utvrđivanje razlika po spolu i vrsti studija primijenjen je t-test za nezavisne uzorke, a za utvrđivanje razlika prema dobi i studijskom programu kod studentica i studenata primijenjena je univarijantna analiza razlika ANOVA. Post hoc analiza razlika ukupnog rezultata između skupina ispitanika s obzirom na dob studenata izražena s pomoću LSD Fisherova testa nije utvrdila značajnu razliku. Rezultati: Ukupan je postotak točno riješenih odgovora 68, 36 %. Utvrđena je značajna razlika između studenata zdravstvenih i nezdravstvenih studija, gdje su studenti zdravstvenih studija pokazali višu razinu zdravstvene pismenosti, dok značajna razlika s obzirom na dob i spol ispitanika nije pronađena. Zaključak: Studenti Sveučilišta u Splitu pokazuju zadovoljavajuću razinu zdravstvene pismenosti. Međutim, na pronađeni rezultat znatno utječe znanje studenata zdravstvenih studija (Medicinski fakultet, Zdravstveni studiji). Zbog važnosti razvoja zdravstvene pismenosti kao oblika unaprjeđenja zdravlja potrebna je bolja zdravstvena edukacija mladeži

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Diana Aranza (autor)

Avatar Url Mirjana Milić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Supičić, Zvonimir; Puljić, Zvonimir; Milić, Mirjana; Aranza, Diana
Zdravstvena pismenost studenata Sveučilišta u Splitu: presječna studija // Journal of applied health sciences, 7 (2021), 1; 25-35 doi:10.24141/1/7/1/3 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Supičić, Z., Puljić, Z., Milić, M. & Aranza, D. (2021) Zdravstvena pismenost studenata Sveučilišta u Splitu: presječna studija. Journal of applied health sciences, 7 (1), 25-35 doi:10.24141/1/7/1/3.
@article{article, author = {Supi\v{c}i\'{c}, Zvonimir and Pulji\'{c}, Zvonimir and Mili\'{c}, Mirjana and Aranza, Diana}, year = {2021}, pages = {25-35}, DOI = {10.24141/1/7/1/3}, keywords = {: zdravstvena pismenost, javno zdravlje, edukacije o zdravlju, studenti, razlike}, journal = {Journal of applied health sciences}, doi = {10.24141/1/7/1/3}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1849-8361}, title = {Zdravstvena pismenost studenata Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu: presje\v{c}na studija}, keyword = {: zdravstvena pismenost, javno zdravlje, edukacije o zdravlju, studenti, razlike} }
@article{article, author = {Supi\v{c}i\'{c}, Zvonimir and Pulji\'{c}, Zvonimir and Mili\'{c}, Mirjana and Aranza, Diana}, year = {2021}, pages = {25-35}, DOI = {10.24141/1/7/1/3}, keywords = {health literacy, public health, health education, students, differences}, journal = {Journal of applied health sciences}, doi = {10.24141/1/7/1/3}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1849-8361}, title = {HEALTH LITERACY OF STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF SPLIT: CROSS-SECTIONAL STUDY}, keyword = {health literacy, public health, health education, students, differences} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font