Pregled bibliografske jedinice broj: 1111167
Vrjednovanje i usporedba uspješnosti različitih programa poduke djece neplivača
Vrjednovanje i usporedba uspješnosti različitih programa poduke djece neplivača, 2018., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1111167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrjednovanje i usporedba uspješnosti različitih
programa poduke djece neplivača
(Evaluation and comparison of performance of
diferent training programs for children non-
swimmers)
Autori
Lovrić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2018
Stranica
84
Mentor
Leko, Goran
Ključne riječi
poduka neplivača, elementi poduke, vrjednovanje, usporedba, uspješnost poduke neplivača
(non-swimmers training, training elements, comparison, non-swimmers training success rate)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su vrjednovanje i usporedba uspješnosti tri programa poduke djece neplivača jednakih po sadržaju, a različitih po broju sati. Istraživanjem se utvrdila uspješnost testiranih programa poduke neplivača i ponudio optimalan broj sati poduke. Drugi cilj istraživanja bio je vrjednovati svaki pojedini sat poduke i tako odrediti točan broj sati potreban za usvajanje pojedinog elementa poduke neplivača. Uzorak ispitanika sastojao se od učenika i učenica trećih razreda osnovnih škola s područja grada Vinkovaca. Istraživanje je provedeno na vinkovačkom dvoranskom plivalištu „Lenije“. Prije početka istraživanja provedeno je pilot istraživanje kojim su utvrđeni dodatni kriteriji za potrebe istraživanja. Grad Vinkovci i gradske osnovne škole dale su suglasnost za provođenje istraživanja. Testiranje su provele stručne i educirane osobe sa završenim kineziološkim fakultetom. Provedeno istraživanje sastojalo se od tri programa. Prvi program poduke neplivača sastojao se od 12 sati, drugi program od 16 sati, dok je treći program poduke neplivača sastavljen od 20 sati. U svakom od programa učenici su dolazili dva puta tjedno. Na inicijalnom testiranju u svakom pojedinom programu, učenici su bili podijeljeni prema ljestvici procjene znanja plivanja (Grčić- Zubčević, 1994) u dvije skupine. Prvu skupinu činili su neplivači, odnosno učenici koji bi bili ocijenjeni ocjenama od 1-5, dok su drugu skupinu činili neplivači - početnici, odnosno učenici ocijenjeni s ocjenom 5-11. Osim inicijalne provjere učenici su testirani nakon svakog sata poduke neplivača na temelju novih kriterija koji su sastavljeni temeljem pilot projekta za potrebe istraživanja. Obrada podataka je izvršena statističkim paketom STATISTICA 12 (StatSoft, Inc., Tulsa, SAD). Rezultati istraživanja pokazali su uspješnost triju testiranih programa i frekvenciju usvajanja elemenata poduke neplivača u svakom od navedenih programa. Istraživanjem je utvrđeno da program poduke neplivača u trajanju od 12 sati ima uspješnost od 28, 95 %. Program poduke neplivača u trajanju od 16 sati ima uspješnost od 34, 29 %, dok program poduke u trajanju od 20 sati ima uspješnost 76, 00 %. Studijom se utvrdilo koliko je potrebno sati da se usvoji pojedini element poduke neplivača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija