Pregled bibliografske jedinice broj: 1111134
Učitelji u izolaciji: izazovi novog normalnog
Učitelji u izolaciji: izazovi novog normalnog // COVID-19 - implikacije na odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj
online, 2020. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1111134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelji u izolaciji: izazovi novog normalnog
(Teachers in quarantine: challenges for the new normal)
Autori
Sablić, Marija ; Klasnić, Irena ; Škugor, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
COVID-19 - implikacije na odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj
Mjesto i datum
Online, 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
alati za učenje, interakcija s učenicima, nastava na daljinu, učitelji razredne nastave
(distance learning, interaction with students, learning tools, primary school teachers)
Sažetak
Globalna pandemija uzrokovana SARS-CoV-2 virusom izravno je utjeca-la na funkcioniranje brojnih društvenih sustava, među njima i na odgoj-no-obrazovni. Odlukom o obustavi izvođenja nastave u visokim učilištima, srednjim i osnovnim školama te ustanovama predškolskog odgoja i obra-zovanja i uspostavi nastave na daljinu realni se svijet preko noći preselio u virtualni. Cilj je ovoga rada utvrditi na koje načine učitelji razredne nastave pla-niraju, provode, prate i vrednuju nastavu na daljinu te jesu li zadovoljni interakcijom s učenicima, suradnjom s roditeljima i podrškom sustava. U istraživanju je sudjelovalo 1266 učitelja razredne nastave s područja cijele Republike Hrvatske koji su u nekoj od brojnih online aplikacija ispunili upitnik izrađen u Google Docs obrascu. Rezultati pokazuju kako učitelji pri planiranju i pripremanju nastave na daljinu provode puno više vreme-na nego u redovnoj nastavi te istovremeno teško povlače granicu između radnog i slobodnog vremena. Učitelji puno vremena ulažu u istraživanje i isprobavanje novih tehnologija i alata za nastavu na daljinu. Održavaju redovitu i aktivnu komunikaciju s učenicima te su zadovoljni njihovom aktivnošću i samostalnošću. Kada se govori o podršci, učitelji iskazuju veće zadovoljstvo podrškom ravnatelja i stručnih službi nego podrškom Ministarstva znanosti i obrazovanja. Sve navedeno pokazatelj je kreatori-ma obrazovnih politika kako će i nakon pandemije biti potrebno u redovnu nastavu uvesti elemente i alate nastave na daljinu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek