Pregled bibliografske jedinice broj: 1109903
Ruke k sebi! Naučimo mame da budu samostalne
Ruke k sebi! Naučimo mame da budu samostalne // XXXIII. simpozij Hrvatske udruge primalja s međunarodnim sudjelovanjem
Čakovec, Hrvatska, 2009. str. 11-12 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1109903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ruke k sebi! Naučimo mame da budu samostalne
(Empowering mothers using the 'Hands-off technique')
Autori
Zakarija-Grković, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
XXXIII. simpozij Hrvatske udruge primalja s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 07.05.2009. - 09.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
hands-off, breastfeeding, counseling
Sažetak
Background/Pozadina Despite the intention of most mothers to breastfeed, a large proportion end up weaning prematurely often as a result of difficulties related to poor breastfeeding technique. Since women rarely, nowadays, have the opportunity to learn how to breastfeed from other family members, it is up to health professionals to provide them with adequate knowledge to master this skill. Some resort to antenatal classes, others rely upon the internet but it is the first few days in hospital which make a lasting impression and can determine the outcome of a mother's breastfeeding experience. The trend, worldwide, is for shorter hospital stays and hence the quality of care provided during this period is of even greater importance. Traditionally, midwives and breastfeeding counsellors have used a 'hands-on' approach which deprives the mother of the opportunity to learn. Consequently, mothers are often incapable of repeating the procedure themselves but rely upon assistance which is usually unavailable post discharge, resulting in breastfeeding problems. Hence, the importance of a more effective way of teaching women to breastfeed became apparent resulting in the 'Hands-Off Technique' Program introduced by Fletcher and Harris in 1996 at the Royal Women's Hospital, Australia. Other researches have further explored this new method of teaching and have found it to be beneficial to both mothers and staff. Usprkos želje majki da doje, većina prijevremeno prestanu zbog poteškoća vezanih uz nepravilnu tehniku dojenja. Suvremene obitelji ne pružaju majci priliku da nauče dojiti od svojih najbližih, pa je uloga zdravstvenih djelatnika tim veća. Neke majke traže informacije putem trudničkih tečajeva, neke preko interneta, ali praktično iskustvo koje steknu u rodilištu je presudno i utječe na daljnji tijek dojenja. Trend u svijetu je ka kraćim boravcima u rodilištu pa je kvaliteta zdravstvene skrbi od još veće važnosti. Tradicionalno, primalje i savjetnice za dojenje pomažu majkama na taj način da postavljaju dijete na dojku što onemogućuje majci da sama savlada tu vještinu. Zbog nedostatka prilike da vježba dojenje u rodilištu majke su često u čudu kada dođu kući pa nastaju problemi sa dojenjem. Potreba za učinkovitijim načinom podučavanja majki o dojenju je urodilo novim pristupom pod nazivom ˝Hands-Off Technique˝ (HOT) ili tehnika bez dodirivanja, 1996. god. u Kraljevskoj bolnici za žene (Royal Women's Hospital) u Australiji. Drugi istraživači su dalje proučili ovu novu metodu i dokazali prednosti za majku, a i primalju. Conclusion/Zaključak Studies have shown that mothers not only dislike the hands-on approach to breastfeeding counselling but have consequently been found to experience more breastfeeding problems post discharge. The 'hands-off technique' takes into consideration the mother's right to self- sufficiency and self-respect as well as empowering her to provide for her baby. Hence, greater emphasis should be placed on this educational method in the training of midwives and other health professionals expected to counsel breastfeeding mothers. Studije su pokazale da majke ne vole kada ih se dodiruje prilikom savjetovanja o dojenju i da ovaj pristup dovodi do više problema s dojenjem. Tehnika bez dodirivanja uzima u obzir majčino pravo na samodostojanjstvo i samostalnost te osposobljava ju da uspješnije doji. Metoda podučavanja majki o dojenju bez kontakta zdravstvenog osoblja bi trebao biti sastavni dio edukacije studenata primaljstva i drugih zdravstvenih djelatnika koji savjetuju dojilje.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita