Pregled bibliografske jedinice broj: 1109209
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek, 2016. str. 168-176 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1109209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja
razredne nastave o predmetima Matematika i
Likovna kultura
(Between Arts and Sciences - Primary School
Teachers
Attitudes about Mathematics and Visual Arts)
Autori
Mišurac, Irena ; Kuščević, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek, 2016, 168-176
ISBN
978-953-314-092-6
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivni razvoj ; kreativnost ; likovna kultura ; matematika ; mišljenje
(cognitive development ; creativity ; mathematics ; thinking ; visual arts)
Sažetak
Znanost i umjetnost često su u obrazovanju suprotstavljene s obzirom na uvriježena mišljenja kako se znanost obraća razumu, a umjetnost se obraća isključivo emocijama. Ta se razlika posebno uočava u različitom pristupu predmetima Likovna kultura i Matematika u školskoj praksi. Ipak, i znanost i umjetnost podrazumijevanju uporabu simboličkih sustava koji se na određene načine međusobno podudaraju jer uključuju promišljanje, istraživanje, primjenu, preoblikovanje, stvaranje i kreativnost, čime značajno pridonose razvoju cjelovite ličnosti. U društvu je često prisutna predrasuda da je isključiva svrha predmeta Likovna kultura razonoda, kreativnost i estetika, a u Matematici se svrhom ponajprije smatra učenje matematičkih koncepta i razvijanje logičkoga mišljenja. Kako bi utvrdili jesu li učitelji svjesni da oba nastavna predmeta razvijaju i kognitivne i afektivne sposobnosti učenika, željeli smo istražiti na koji način učitelji razredne nastave percipiraju nastavne predmete Matematika i Likovna kultura. Uzorak je sačinjavalo 226 učitelja razredne nastave koji su ispitani upitnikom s 18 tvrdnji u kojima su izražavali svoje stavove o nastavi Matematike i Likovne kulture. Uz navedeno, upitnikom se provjeravalo koliko važnim za budući život učenika učitelji smatraju pojedine predmete u razrednoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji razredne nastave shvaćaju važnost obaju nastavnih predmeta, da shvaćaju da oba predmeta potiču učenike na razmišljanje i kreativnost te shvaćaju da je važno omogućiti učenicima odgoj i obrazovanje na umjetničkim i znanstvenim sadržajima. Većina učitelja izrazila je mišljenje da satnicu predmeta Likovna kultura treba povećati u odnosu na sadašnji jedan sat tjedno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu