Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1109209

Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura


Mišurac, Irena; Kuščević, Dubravka
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek, 2016. str. 168-176 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1109209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura
(Between Arts and Sciences - Primary School Teachers Attitudes about Mathematics and Visual Arts)

Autori
Mišurac, Irena ; Kuščević, Dubravka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek, 2016, 168-176

ISBN
978-953-314-092-6

Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kognitivni razvoj ; kreativnost ; likovna kultura ; matematika ; mišljenje
(cognitive development ; creativity ; mathematics ; thinking ; visual arts)

Sažetak
Znanost i umjetnost često su u obrazovanju suprotstavljene s obzirom na uvriježena mišljenja kako se znanost obraća razumu, a umjetnost se obraća isključivo emocijama. Ta se razlika posebno uočava u različitom pristupu predmetima Likovna kultura i Matematika u školskoj praksi. Ipak, i znanost i umjetnost podrazumijevanju uporabu simboličkih sustava koji se na određene načine međusobno podudaraju jer uključuju promišljanje, istraživanje, primjenu, preoblikovanje, stvaranje i kreativnost, čime značajno pridonose razvoju cjelovite ličnosti. U društvu je često prisutna predrasuda da je isključiva svrha predmeta Likovna kultura razonoda, kreativnost i estetika, a u Matematici se svrhom ponajprije smatra učenje matematičkih koncepta i razvijanje logičkoga mišljenja. Kako bi utvrdili jesu li učitelji svjesni da oba nastavna predmeta razvijaju i kognitivne i afektivne sposobnosti učenika, željeli smo istražiti na koji način učitelji razredne nastave percipiraju nastavne predmete Matematika i Likovna kultura. Uzorak je sačinjavalo 226 učitelja razredne nastave koji su ispitani upitnikom s 18 tvrdnji u kojima su izražavali svoje stavove o nastavi Matematike i Likovne kulture. Uz navedeno, upitnikom se provjeravalo koliko važnim za budući život učenika učitelji smatraju pojedine predmete u razrednoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji razredne nastave shvaćaju važnost obaju nastavnih predmeta, da shvaćaju da oba predmeta potiču učenike na razmišljanje i kreativnost te shvaćaju da je važno omogućiti učenicima odgoj i obrazovanje na umjetničkim i znanstvenim sadržajima. Većina učitelja izrazila je mišljenje da satnicu predmeta Likovna kultura treba povećati u odnosu na sadašnji jedan sat tjedno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Irena Mišurac (autor)

Avatar Url Dubravka Kuščević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mišurac, Irena; Kuščević, Dubravka
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek, 2016. str. 168-176 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mišurac, I. & Kuščević, D. (2016) Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura. U: Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S. & Nagy Varga, A. (ur.)Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije.
@article{article, author = {Mi\v{s}urac, Irena and Ku\v{s}\v{c}evi\'{c}, Dubravka}, year = {2016}, pages = {168-176}, keywords = {kognitivni razvoj, kreativnost, likovna kultura, matematika, mi\v{s}ljenje}, isbn = {978-953-314-092-6}, title = {Izme\dju znanosti i umjetnosti - stavovi u\v{c}itelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura}, keyword = {kognitivni razvoj, kreativnost, likovna kultura, matematika, mi\v{s}ljenje}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mi\v{s}urac, Irena and Ku\v{s}\v{c}evi\'{c}, Dubravka}, year = {2016}, pages = {168-176}, keywords = {cognitive development, creativity, mathematics, thinking, visual arts}, isbn = {978-953-314-092-6}, title = {Between Arts and Sciences - Primary School Teachers Attitudes about Mathematics and Visual Arts}, keyword = {cognitive development, creativity, mathematics, thinking, visual arts}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font