Pregled bibliografske jedinice broj: 1109202
Operna publika u digitalnom okruženju i operni online sadržaji tijekom karantene uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19
Operna publika u digitalnom okruženju i operni online sadržaji tijekom karantene uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19 // Medijska istraživanja, 26 (2020), 2; 125-144 doi:10.22572/mi.26.2.6 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1109202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Operna publika u digitalnom okruženju i operni online sadržaji tijekom karantene uzrokovane
pandemijom bolesti COVID-19
(Opera audience in the Digital environment and
Online Streams during COVID-19 Lockdown)
Autori
Brgles, Miriam Mary ; Škender, Dora
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 26
(2020), 2;
125-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
publika ; opera ; socijalna interakcija ; društvene mreže ; kazalište
(audience ; opera ; social interaction ; social networks ; theater)
Sažetak
Rad je usmjeren na afirmaciju kvalitativnih istraživanja u grani sociologije medija i sociologije kulture, a glavni cilj rada jest opisati kako operna publika prati recentnu opernu produkciju, putem kojih digitalnih medija te koja joj je motivacija i koja joj značenja pridaje. Iako trendovi socioloških istraživanja kazališne publike u zapadnom svijetu podrazumijevaju proširivanje fokusa istraživanja i na „ne-publiku“ (Tröndle, 2019), u Hrvatskoj nikada do sada nije provedeno istraživanje operne i/ili koncertne publike, koja se u Austriji i Njemačkoj zasebno istražuje. Sukladno promjeni paradigme, koja je potvrđena u istraživanjima u SAD-u, istraživačka pitanja rada su: mogu li se prijenosi opera uživo u kinima podrazumijevati kao kulturno događanje te može li se Dollaseova (1998) kategorizacija publike proširiti novom kategorijom, u koju pripada publika koja opere i operne sadržaje prati u kinima i(li) online, što je bila jedina mogućnost tijekom karantene uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19. Primijenjen je fenomenološki pristup i kvalitativna metodologija (metoda opažanja sa sudjelovanjem, četiri strukturirana intervjua i analiza sadržaja). Istraživanje je pokazalo kako je uloga virtualnog prostora, iako drugačija i obilježena specifičnim manjkavostima, gotovo jednako važna kao i fizički prostor u kojem se odvija socijalna interakcija operne publike. Publika stvarnost izvedbe opere, preseljene u virtualni prostor, shvaća i opisuje uglavnom s visokim interesima, motivacijom i očekivanjima. Također, besplatni online operni sadržaji, koji su intenzivno zaživjeli u 2020. godini tijekom karantene uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19, približavaju opernu umjetnost široj populaciji te se predlaže proširenje Dollaseove kategorizacije kategorijom digitalne operne publike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Miriam Mary Brgles
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
- Current Index to Journals in Education (CIJE)