Pregled bibliografske jedinice broj: 1108300
Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu, motiva slušanja glazbe i crta ličnosti
Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu, motiva slušanja glazbe i crta ličnosti // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Ireana ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 34-34 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1108300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu,
motiva slušanja glazbe i crta ličnosti
(Relationship between music preferences according
to the MUSIC model, uses of music and personality
traits)
Autori
Žauhar, Valnea ; Levak, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
/ Burić, Ireana ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 34-34
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije, MUSIC model, glazbeni isječci, motivi slušanja glazbe, ličnost
(music preferences, MUSIC model, music excerpts, uses of music, personality)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti petofaktorsku strukturu MUSIC modela glazbenih preferencija(Rentfrow, Goldberg i Levitin, 2011). Preferencije se pritom mjere putemprocjena sviđanja glazbenih isječaka, a pet dimenzija modela odnosi se na preferencije prema blagoj, nepretencioznoj, sofisticiranoj, intenzivnoj i suvremenoj glazbi. Cilj ovog istraživanja također je bio ispitati odnos glazbenih preferencija, motiva slušanja glazbe (emocionalno, kognitivno, pozadinsko slušanje) i crta ličnosti. U istraživanju je sudjelovalo 457 ispitanika (74.2% ispitanica) prosječne dobi od 20 godina. U prvom dijelu istraživanja, ispitanici su ispunili Inventar motiva slušanja glazbe (Uses of music inventory, UMI, Chamorro-Premuzic i Furnham, 2007) te Petofaktorski inventar ličnosti (Big Five Inventory, BFI, Benet-Martinez i John, 1998). U drugom dijelu istraživanja, ispitanici su procijenili koliko im se sviđa svaki od 25 prezentiranih glazbenih isječaka u trajanju od 15 sekundi. Rezultati su pokazali da je struktura MUSIC modela zadovoljavajuća kad se u ispitivanje glazbenih preferencija uključi 21 isječak, a povezanosti glazbenih preferencija i motiva slušanja glazbe s crtama ličnosti uglavnom su replicirane. Crte ličnosti doprinijele su objašnjenju varijance glazbenih preferencija povrh dobi i spola, a kao samostalni prediktori većinom su se, očekivano, istaknule otvorenost i ekstraverzija. Povrh crta ličnosti, motivi slušanja glazbeobjasnili su preferencije prema blagoj, intenzivnoj i suvremenoj glazbi. Preferencije prema blagoj glazbi pritom pozitivno predviđa emocionalno, a negativno kognitivno slušanje. Preferencije prema intenzivnoj glazbi pozitivno predviđa samo kognitivno slušanje. Preferencije prema suvremenoj glazbi pozitivno predviđaju emocionalno i pozadinsko slušanje, dok je kognitivno slušanje negativni prediktor. Ukupne količine objašnjene varijance glazbenih preferencija kreću se u rasponu od 8% za suvremenu do 26% za sofisticiranu glazbu, stoga je budućim istraživanjima potrebno istražiti dodatne faktore koji objašnjavaju glazbene preferencije kada su one mjerene pomoću procjena sviđanja glazbenih isječaka. Zadovoljavajuća replikabilnost petofaktorske strukture MUSIC modela ukazuje na to da je mjerenje glazbenih preferencija korištenjem procjena sviđanja glazbenih isječaka opravdana što olakšava usporedbe glazbenih preferencija kodrazličitih skupina ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija