Pregled bibliografske jedinice broj: 1107359
Potrebe i zadovoljstvo korisnika bibliobusa Gradske knjižnice Zadar
Potrebe i zadovoljstvo korisnika bibliobusa Gradske knjižnice Zadar // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (2020), 1-2; 309-336 doi:10.30754/vbh.63.1-2.827 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1107359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebe i zadovoljstvo korisnika bibliobusa
Gradske
knjižnice Zadar
(Mobile library Zadar users' needs and satisfaction)
Autori
Pavlović, Marko ; Juric, Mate
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 63
(2020), 1-2;
309-336
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pokretna knjižnica ; bibliobusna služba ; narodna knjižnica ; korisničke potrebe ; Gradska knjižnica Zadar
(mobile library ; mobile library service ; public library ; user needs ; Zadar Public Library)
Sažetak
Cilj. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi informacijske potrebe i čitateljske navike korisnika bibliobusa Gradske knjižnice Zadar, te njihovo zadovoljstvo postojećim uslugama i izborom građe koju nudi bibliobusna služba. Svrha je bila prikupiti povratne informacije korisnika kako bi se podržao nastavak usluga koje su korisnicima važne, uz moguća daljnja unaprjeđenja usluga. Pristup/metodologija/dizajn. Anketirano je 100 korisnika bibliobusa svih dobnih skupina tijekom ljeta 2019. godine, te su provedena dva intervjua s informatorima tijekom ljeta 2020. godine. Uzorkom su obuhvaćeni korisnici s otoka i priobalnih područja koje obilazi bibliobus br. 2 Gradske knjižnice Zadar. Rezultati. Dvije su glavne skupine korisnika bibliobusa: učenici i odrasle osobe. Učenici više posuđuju multimediju, zabavne i knjige o sportu, te čitaju dječje knjige, dok odrasli više posuđuju beletristiku i publicistiku. Zaposlene osobe i umirovljenici su uglavnom zadovoljni izborom knjiga, dok su učenici izrazito zadovoljni. Korisnici su izrazito zadovoljni uslugama knjižničara - informatora. Informatori prilagođavaju preporuke i dostupnost građe jer dobro poznaju potrebe većinom redovitih korisnika. Ograničenja. Uzorkom nije obuhvaćen bibliobus 1 koji u većoj mjeri obilazi kopneni dio Zadarske županije. Istraživanje je provedeno tijekom ljeta, a velik broj stajališta bibliobusa je uz škole koje su u tom periodu prazne. Praktična primjena. Unaprjeđenje i proširenje građe i usluga može se provesti na temelju prijedloga korisnika i podataka o razinama zadovoljstva pojedinim uslugama. Društveni značaj. Uvid u potrebe korisnika knjižnica u ruralnim područjima omogućuje nastavak brige za izjednačavanjem pristupa informacijama u ruralnim i urbanim područjima. Visoko zadovoljstvo korisnika potvrđuje nezamjenjivu ulogu bibliobusa Gradske knjižnice Zadar po pitanju pružanja usluga u županijskim naseljima koja nemaju stacioniranu knjižnicu. Originalnost/vrijednost. S obzirom da u Hrvatskoj ima malo sličnih istraživanja vezano za pokretne knjižnice, metodologija i rezultati rada mogu poslužiti i drugim bibliobusnim službama kao primjer dobre prakse, za ispitivanje potreba i zadovoljstva korisnika s ciljem unaprjeđenja rada službi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti