Pregled bibliografske jedinice broj: 1105344
UPRAVLJANJE RAZVOJEM PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA
UPRAVLJANJE RAZVOJEM PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 69 (2020), 2; 461-480 doi:https://.org/10.38003/sv.69.2.10 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1105344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPRAVLJANJE RAZVOJEM PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA
(MANAGING THE DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL
COMPETENCES)
Autori
Labak, Irena
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 69
(2020), 2;
461-480
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastavnik ; povratne informacije ; profesionalni razvoj ; refleksija ; učitelj
(educator ; feedback ; professional development ; reflection ; teacher)
Sažetak
Kompetencija podrazumijeva sposobnost ili stručnost pojedinca za uspješno ovladavanje različitih ciljeva. Razlikuju se opće kompetencije, prenosive i neovisne o profesiji, i specifične kompetencije koje su profesionalno ovisne. Svaki pojedinac djeluje u svojem osobnom ili profesionalnom životu koristeći se jednima i drugima. Nastavnicima za obavljanje njihova posla potrebne su brojne kompetencije koje se u radu jednim imenom nazivaju pedagoškim kompetencijama koje, kao i ostale kompetencije, nisu statične i ne mogu se u potpunosti steći tijekom inicijalnog obrazovanja, nego su vrlo dinamične i razvijaju se cijelog života. U radu je predloženo i raspravljeno kako nastavnici tijekom svojega svakodnevnog rada mogu planirati i pratiti vlastiti razvoj pedagoških kompetencija ne bi li bili pasivni sudionici vlastitoga profesionalnog razvoja. Predložen je model ponavljajućih refleksija tijekom kojih se prikupljaju povratne informacije o učinkovitosti razvoja i utvrđivanja novih potreba za daljnji razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Irena Labak
(autor)