Pregled bibliografske jedinice broj: 1105215
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka // Kultura, komunikacija, kompjuter : zbornik radova
Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad ; Gimnazija, 2013. str. 25-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1105215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka
(Traveling around London through four tasks)
Autori
Gotovac, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Kultura, komunikacija, kompjuter : zbornik radova
/ - Novi Sad : Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad ; Gimnazija, 2013, 25-25
ISBN
978-86-84367-63-3
Skup
Četvrta međunarodna konferencija gimnazija 3K
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 08.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje ; nastava matematike ; rješavanje problema ; motivacija
(teaching ; mathematics teaching ; problem solving ; motivation)
Sažetak
Poučavanje matematike na apstraktnim zadacima, naizgled nepovezanih sa stvarnošću, još uvijek je duboko ukorijenjena praksa u školama. Takvo izolirano učenje često se ne može primijeniti u kontekstu stvarnog svijeta. Većina učenika ne može sama premostiti taj jaz i prepoznati matematiku u kontekstu i primijeniti je na realne situacije. Taj bi se transfer mogao pospješiti poučavanjem na realnim problemima. U radu su izložena četiri zadatka inspirirana boravkom autorice u Londonu. U zadacima u radu apstrakcija i stvarnost se prožimaju, na način da treba prepoznati matematiku u realnom kontekstu i primijeniti je, kao i obrnuto, povezati matematiku s danim realnim kontekstom. Naglašena je važnost odabira i karakter zadataka, i u svrhu motivacije učenika za matematiku. Očekuje se da se sadržajima koji nisu matematički, a involvirani su u zadatke također postigne motivacijski efekt. Stvaranje ovakvih zadataka radost je nastavniku i osvježenje za nastavnički entuzijazam. Zadaci u kontekstu koje budemo ilustrirali, možda će potaknuti naše učenike za traženje "vlastitih" stvarnih situacija koje uključuju određeni matematički aspekt. Pri tome je važno osvijestiti pitanje je li u zadatku realan kontekst vjerno opisan. Tako na primjer londonska podzemna željeznica kojom “putujemo“ u prvom zadatku, izuzetno je složen prometni sustav, prostorno i brojem linija i realni kontekst je modificiran.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
Napomena
U Hrvatskoj je predavanje održano u sklopu aktivnosti Nastavnog razreda Splitskog matematičkog družtva u listopadu 2014.godine.