Pregled bibliografske jedinice broj: 1105193
Odgojna filozofija Johna Lockea kao prototip filozofije odgoja
Odgojna filozofija Johna Lockea kao prototip filozofije odgoja // John Locke i suvremenost
Zagreb, Hrvatska, 2020. (predavanje, domaća recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1105193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna filozofija Johna Lockea kao prototip filozofije odgoja
(John Locke's educational philosophy as a prototype of the philosophy of education)
Autori
Jakopec, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
John Locke i suvremenost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
John Locke, odgoj, odgojna filozofija, odgojne metode, odgojitelj, odgojenik, vrlina, autoritet, tijelo, duh.
(John Locke, education, educational philosophy, educational methods, educator, virtue, authority, body, spirit.)
Sažetak
U izlaganju ću nastojati otkriti i osvijetliti Lockeovu ideju odgoja, odnosno kako bi doista odgojenika trebalo odgajati od samog početka razvoja. Osnovna je Lockeova ideja da odgojenika pripremiti za bitnog člana političke zajednice. Moralan odgoj od presudne je važnosti za odgojitelja jer iziskuje svu njegovu obrazovanost i vještinu podučavanja. Stoga je, prema Lockeu, ključna uloga odgojitelja kako će i na koji način pripremiti mladog čovjeka za korisnog člana neke političke zajednice. U izlaganju će se pregledno istaknuti i prikazati osnovne Lockeove upute za zdravi odgoj duha i tijela u odgojenika. Naime Locke je u svojim Mislima o odgoju (Some Thoughts Concerning Education) upravo prednost pružao etici karaktera, odnosno odgoju duha u samom odgojeniku. Stoga ću u izlaganju obraditi i uvrstiti Lockeovu koncepciju sinteze duha i tijela, ulogu roditelja u odgoju, zatim na koji način Locke poima strogost te koji su prvi odgojenikovi kontakti sa svijetom. Nadalje ću kritički pristupiti Lockeovoj ideji razvoja komunikacije u odgojenika i njegovoj težnji za osamostaljenjem te o važnosti odgoja odgojenika u vrlog i potrebitog člana neke političke zajednice. U izlaganju ću posebno istaknuti Lockeovu koncepciju odgoja, svjesnog odgojenika. Locke u svojim Mislima o odgoju, napose ističe aretaičku etiku, upravo etiku koja najviše nedostaje suvremenom svijetu. Aretaički se deficit u suvremenoj političkoj zajednici očituje u odlaganju prosudbi, a što na koncu uzrokuje crisis, pa i etički relativizam, to jest nemogućnost donošenja vitalnih i bitnih odluka, kako pojedinačnih, tako i odluka za čitavu političku zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA