Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1103448

Putovanje Londonom kroz četiri zadatka


Gotovac, Branka
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 14 (2013), 54; 44-55 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1103448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka
(Traveling around London through four tasks)

Autori
Gotovac, Branka

Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 14 (2013), 54; 44-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
poučavanje ; nastava matematike ; rješavanje problema ; motivacija
(teaching ; mathematics teaching ; problem solving ; motivation)

Sažetak
Poučavanje matematike na apstraktnim zadacima, naizgled nepovezanih sa stvarnošću, još uvijek je duboko ukorijenjena praksa u školama. Takvo izolirano učenje često se ne može primijeniti u kontekstu stvarnog svijeta. Većina učenika ne može sama premostiti taj jaz i prepoznati matematiku u kontekstu i primijeniti je na realne situacije. Taj bi se transfer mogao pospješiti poučavanjem na realnim problemima. U radu su izložena četiri zadatka inspirirana boravkom autorice u Londonu. U zadacima u radu apstrakcija i stvarnost se prožimaju, na način da treba prepoznati matematiku u realnom kontekstu i primijeniti je, kao i obrnuto, povezati matematiku s danim realnim kontekstom. Naglašena je važnost odabira i karakter zadataka, i u svrhu motivacije učenika za matematiku. Očekuje se da se sadržajima koji nisu matematički, a involvirani su u zadatke također postigne motivacijski efekt. Stvaranje ovakvih zadataka radost je nastavniku i osvježenje za nastavnički entuzijazam. Zadaci u kontekstu koje budemo ilustrirali, možda će potaknuti naše učenike za traženje "vlastitih" stvarnih situacija koje uključuju određeni matematički aspekt. Pri tome je važno osvijestiti pitanje je li u zadatku realan kontekst vjerno opisan. Tako na primjer londonska podzemna željeznica kojom “putujemo“ u prvom zadatku, izuzetno je složen prometni sustav, prostorno i brojem linija i realni kontekst je modificiran.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kemijsko-tehnološki fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Branka Gotovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gotovac, Branka
Putovanje Londonom kroz četiri zadatka // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 14 (2013), 54; 44-55 (domaća recenzija, članak, stručni)
Gotovac, B. (2013) Putovanje Londonom kroz četiri zadatka. Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 14 (54), 44-55.
@article{article, author = {Gotovac, Branka}, year = {2013}, pages = {44-55}, keywords = {pou\v{c}avanje, nastava matematike, rje\v{s}avanje problema, motivacija}, journal = {Pou\v{c}ak : \v{c}asopis za metodiku i nastavu matematike}, volume = {14}, number = {54}, issn = {1332-3008}, title = {Putovanje Londonom kroz \v{c}etiri zadatka}, keyword = {pou\v{c}avanje, nastava matematike, rje\v{s}avanje problema, motivacija} }
@article{article, author = {Gotovac, Branka}, year = {2013}, pages = {44-55}, keywords = {teaching, mathematics teaching, problem solving, motivation}, journal = {Pou\v{c}ak : \v{c}asopis za metodiku i nastavu matematike}, volume = {14}, number = {54}, issn = {1332-3008}, title = {Traveling around London through four tasks}, keyword = {teaching, mathematics teaching, problem solving, motivation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font