Pregled bibliografske jedinice broj: 1102802
Prilog istraživanju nastavničkog stresa
Prilog istraživanju nastavničkog stresa // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 269-290 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1102802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog istraživanju nastavničkog stresa
(Contribution to teacher stress research)
Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Čilić Burušić, Lidija ; Bakota, Koraljka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161
(2020), 3 - 4;
269-290
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
integritet ličnosti ; nastavnički stres ; socijalna podrška
(personality integrity, social support, teacher stress)
Sažetak
Povećanje obveza i očekivanja s kojima se učitelji svakodnevno susreću u svome poslu, stavlja učiteljsku profesiju među one s povećanom razinom stresa. Upravo spoznaja o povećanju dnevne razine stresa kod učitelja dovela je i do većeg broja istraživanja koja se bave ovom problematikom. Ovim je istraživanjem ispitana razina nastavničkog stresa, kao i odnos između doživljenog stresa i demografskih karakteristika te socijalne podrške i integriteta ličnosti. U istraživanju je sudjelovao 151 učitelj osnovnih škola u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju na umjerenu razinu stresa kod učitelja izazvanu primarno percipiranim stresom vezanim uz neprimjereno ponašanje učenika i radno opterećenje. Broj djece u razredu nije se pokazao povezanim s ukupnom razinom doživljenog stresa, no bio je povezan sa stresom uzrokovanim neprimjerenim ponašanjem učenika. Veći broj djece u razredu je bio povezan s višom razinom ovog oblika stresa. Ukupna razina stresa bila je statistički značajno negativno povezana sa svim aspektima socijalne podrške i integriteta ličnosti, odnosno doživljeni stres je niži što je socijalna podrška i integritet ličnosti viša. Socijalna podrška i integritet ličnosti u najvećoj mjeri služe kao zaštitni faktor od stresa. Osnaživanje učitelja svakako treba biti jedna od sastavnica strategija usmjerenih na prevenciju nastavničkog stresa kod odgojno-obrazovnih djelatnika. Buduće edukacije svakako bi trebale uključivati kontinuirano osnaživanje djelatnika u smislu pružanja podrške te usvajanja tehnika suočavanja sa stresom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG