Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1102802

Prilog istraživanju nastavničkog stresa


Pavičić Dokoza, Katarina; Čilić Burušić, Lidija; Bakota, Koraljka
Prilog istraživanju nastavničkog stresa // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 269-290 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1102802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog istraživanju nastavničkog stresa
(Contribution to teacher stress research)

Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Čilić Burušić, Lidija ; Bakota, Koraljka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161 (2020), 3 - 4; 269-290

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
integritet ličnosti ; nastavnički stres ; socijalna podrška
(personality integrity, social support, teacher stress)

Sažetak
Povećanje obveza i očekivanja s kojima se učitelji svakodnevno susreću u svome poslu, stavlja učiteljsku profesiju među one s povećanom razinom stresa. Upravo spoznaja o povećanju dnevne razine stresa kod učitelja dovela je i do većeg broja istraživanja koja se bave ovom problematikom. Ovim je istraživanjem ispitana razina nastavničkog stresa, kao i odnos između doživljenog stresa i demografskih karakteristika te socijalne podrške i integriteta ličnosti. U istraživanju je sudjelovao 151 učitelj osnovnih škola u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju na umjerenu razinu stresa kod učitelja izazvanu primarno percipiranim stresom vezanim uz neprimjereno ponašanje učenika i radno opterećenje. Broj djece u razredu nije se pokazao povezanim s ukupnom razinom doživljenog stresa, no bio je povezan sa stresom uzrokovanim neprimjerenim ponašanjem učenika. Veći broj djece u razredu je bio povezan s višom razinom ovog oblika stresa. Ukupna razina stresa bila je statistički značajno negativno povezana sa svim aspektima socijalne podrške i integriteta ličnosti, odnosno doživljeni stres je niži što je socijalna podrška i integritet ličnosti viša. Socijalna podrška i integritet ličnosti u najvećoj mjeri služe kao zaštitni faktor od stresa. Osnaživanje učitelja svakako treba biti jedna od sastavnica strategija usmjerenih na prevenciju nastavničkog stresa kod odgojno-obrazovnih djelatnika. Buduće edukacije svakako bi trebale uključivati kontinuirano osnaživanje djelatnika u smislu pružanja podrške te usvajanja tehnika suočavanja sa stresom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pavičić Dokoza, Katarina; Čilić Burušić, Lidija; Bakota, Koraljka
Prilog istraživanju nastavničkog stresa // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 269-290 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Pavičić Dokoza, K., Čilić Burušić, L. & Bakota, K. (2020) Prilog istraživanju nastavničkog stresa. Napredak (Zagreb), 161 (3 - 4), 269-290.
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and \v{C}ili\'{c} Buru\v{s}i\'{c}, Lidija and Bakota, Koraljka}, year = {2020}, pages = {269-290}, keywords = {integritet li\v{c}nosti, nastavni\v{c}ki stres, socijalna podr\v{s}ka}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3 - 4}, issn = {1330-0059}, title = {Prilog istra\v{z}ivanju nastavni\v{c}kog stresa}, keyword = {integritet li\v{c}nosti, nastavni\v{c}ki stres, socijalna podr\v{s}ka} }
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and \v{C}ili\'{c} Buru\v{s}i\'{c}, Lidija and Bakota, Koraljka}, year = {2020}, pages = {269-290}, keywords = {personality integrity, social support, teacher stress}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3 - 4}, issn = {1330-0059}, title = {Contribution to teacher stress research}, keyword = {personality integrity, social support, teacher stress} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font