Pregled bibliografske jedinice broj: 1102493
Povezanost ličnosti, temperamenta i bračne kvalitete s doživljajem roditeljske kompetentnosti
Povezanost ličnosti, temperamenta i bračne kvalitete s doživljajem roditeljske kompetentnosti, 2020., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1102493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ličnosti, temperamenta i bračne
kvalitete s doživljajem roditeljske kompetentnosti
(The relationship between personality, temperament,
marital quality and parental sense of competence)
Autori
Brnada, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
03.09
Godina
2020
Stranica
65
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
ličnosti, temperament, bračna kvaliteta, doživljaj roditeljske kompetentnosti
(personality, temperament, marital quality, parental sense of competence)
Sažetak
Doživljaj roditeljske kompetentnosti obuhvaća procjenu roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljstvom. Roditeljska samoefikasnost kognitivni je element roditeljske kompetentnosti te se odnosi na procjenu roditelja koliko se smatraju uspješnima u roditeljskoj ulozi. Zadovoljstvo roditeljstvom afektivna je dimenzija roditeljstva, a odražava stupanj zadovoljstva u roditeljskoj ulozi. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos ličnosti roditelja, temperamenta djeteta i bračne kvalitete doživljaju roditeljske kompetentnosti roditelja djece u dobi od 3 do 7 godina. Provedeno je online istraživanje na uzorku od 342 majke djece u dobi od 3 do 7 godina. Sudionice su ispunjavale Skalu osjećaja roditeljske kompetentnosti (PSOC ; Gibaud-Wallston i Wandersman, 1978 ; prema Johnston i Mash, 1989), Upitnik za ispitivanje osobina ličnosti (IPIP-15 ; Milas, 2007), Upitnik o dječjem ponašanju – vrlo kratka forma (CBQ-VSF ; Putnam i Rothbart, 2006), Skalu zadovoljstva brakom (Ćubela Adorić i Jurević, 2007), Revidiranu skalu prilagodbe u dijadi (RDAS ; Busby, Christensen, Crane i Larson, 1995) i upitnik općih podataka. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da su prilagodba partnera u dijadi, obrazovanje majke te samokontrola djeteta značajni prediktori u objašnjenju roditeljske samoefikasnosti, a emocionalna stabilnost, prilagodba partnera u dijadi te negativna afektivnost djeteta u objašnjenju zadovoljstva roditeljstvom. Navedenim prediktorima objašnjeno je 12, 7 % varijance kriterija roditeljske samoefikasnosti te 31, 6 % varijance kriterija zadovoljstva roditeljstvom. Dakle, bolja prilagodba partnera, niže obrazovanje majke i viša samokontrola kod djeteta predviđaju više razine roditeljske samoefikasnosti. Viša emocionalna stabilnost majki, bolja prilagodba partnera i niža negativna afektivnost kod djeteta predviđaju više razine zadovoljstva roditeljstvom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)