Pregled bibliografske jedinice broj: 1102485
Motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole kao prediktori akademskog postignuća i dobrobiti studenata
Motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole kao prediktori akademskog postignuća i dobrobiti studenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1102485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole kao
prediktori akademskog postignuća i dobrobiti
studenata
(Motivation, self-efficacy and locus of control of
college students as predictors of academic
achievement and well-being)
Autori
Baković, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
29.09
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
subjektivna dobrobit, akademsko postignuće, motivacija, samoefikasnost, lokus kontrole
(motivation, self-efficacy, locus of control, academic achievement, well-being)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati subjektivnu dobrobit i akademsko postignuće kod studenata te utvrditi u kakvom su odnosu motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole sa subjektivnom dobrobiti i postignućem. Uzorak je činilo 364 studenta i studentica različitih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prosječne dobi od 21.34 godine (SD = 2.28). Istraživanje je provedeno putem online upitnika, a od instrumenata su korišteni Ljestvica akademske motivacije (Vallerand i sur., 1989), Ljestvica opće samoefikasnosti (Schwarzer i Jerusalem, 1995), Rotterova ljestvica unutarnjeg prema vanjskom mjestu kontrole potkrepljenja (Rotter, 1966) te Ljestvica zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985). Rezultati pokazuju da studenti s visokom subjektivnom dobrobiti imaju i visoku samoefikasnost, više su intrinzično motivirani, imaju internalni lokus kontrole i nižu razinu amotivacije. Studenti koji imaju nižu razinu amotivacije te višu razinu samoefikasnosti i intrinzične motivacije, ostvaruju i veće akademsko postignuće. Nadalje, amotivacija i eksternalni lokus kontrole su negativni, a samoefikasnost i internalni lokus kontrole pozitivni prediktori subjektivne dobrobiti. Utvrđena je medijacijska uloga intrinzične motivacije na odnos samoefikasnosti i subjektivne dobrobiti. Također je utvrđeno da su ženski spol i samoefikasnost pozitivni prediktori akademskog postignuća, dok intrinzična motivacija i amotivacija nisu značajni prediktori akademskog postignuća studenata Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)