Pregled bibliografske jedinice broj: 1101794
Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne prakse
Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne prakse // 25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Šantć. A, Đaković M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2017. str. 280-280 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1101794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne
prakse
(Microscale chemistry – an example of good teaching
practice)
Autori
Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vulić, Vedran ; Tašner, Marina ; Nakani, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Šantć. A, Đaković M. - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2017, 280-280
Skup
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.04.2017. - 22.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kemija na mikroskali, poučavanje kemije, zelena kemija
(microscale chemistry, teaching chemistry, green chemistry)
Sažetak
Pokusi na mikroskali odavno su našli mjesto u nastavnoj praksi kemije. Razvojem eksperimenata u mikroizvedbi bave se mnogi kemičari u stručnim i znanstvenim ustanovama. Metoda se od svojih početaka (1928. godine) do danas, vođena strategijom učenja otkrivanjem, a potaknuta lošim materijalnim uvjetima škola diljem svijeta, razvijala od prijedloga uporabe jednostavnog i priručnog pribora do industrijski načinjenih sofisticiranih setova za "mikrolaboratorije". U brojnoj i e-dostupnoj literaturi kroz sve razine obrazovanja, opisana su mnoga područja i teme gdje su pokusi na mikroskali pogodniji za uporabu od "klasične" eksperimentalne nastave. Pokusi na mikroskali u nastavne sadržaje integriraju i principe "zelene kemije" a imaju niz prednosti: uštedu vremena u pripremi pokusa, smanjenje otpadnih kemikalija, veću sigurnost, niže troškove i manji prostor skladištenja kemikalija i pribora, smanjenu ovisnost o ventilacijskim sustavima i ostalim instalacijama, ugodnu radnu atmosferu, kraće vrijeme reakcija, više vremena za neposrednu diskusiju i vrednovanje.[1] Međutim, često početna izrada mikrosetova i nerijetko njihova jednokratna uporaba mogu biti razlog odustajanja od složenijih pokusa i u ovoj izvedbi. Uvažavajući navedeno, dan je prijedlog nastavnih jedinica Halogeni elementi – klor [2-3] i Kemijska svojstva alkohola [4] provedivih u redovitoj nastavi uporabom trajnog i jednostavnog pribora kao poticaj nastavnicima da pokusima na mikroskali unaprijede svoju praksu. Reference: [1] J. Bradley, Pure Appl. Chem. 71 (1999) 817−823. ; [2] M. M. F. Choi, J. Chem. Educ. 79 (2002) 992–993. ; [3] V. Vulić, Zelena kemija – pokusi na mikroskali, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš- Sermek), Prirodoslovno-matematički fakultet, Kemijski odsjek, Zagreb, 2015. ; [4] T. Nakani, Kemijska svojstva alkohola – primjer dobre nastavne prakse, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš-Sermek), Prirodoslovno- matematički fakultet, Zagreb, 2016.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Poster i radionica
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb