Pregled bibliografske jedinice broj: 1101787
Vrijeme je za nešto novo – Labdisc
Vrijeme je za nešto novo – Labdisc // 25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka / Šantć. Ana ; Đaković Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko kemijsko društvo, 2017. str. 284-284 (radionica, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1101787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijeme je za nešto novo – Labdisc
(It’s time for something new – Labdisc)
Autori
Čačinović, Željko ; Jelinic, Jelena ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka
/ Šantć. Ana ; Đaković Marijana - Zagreb : Hrvatsko kemijsko društvo, 2017, 284-284
ISBN
978-953-55232-7-7
Skup
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.04.2017. - 22.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava kemije, Labdisc
(chemistry education, Labdisc)
Sažetak
Početak obrazovanja kemije, fizike i biologije započinju učenici u dobi kada su već iskustveno ovladali mnogim vještinama informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT). To dragocjeno učeničko znanje gotovo se ne stavlja u kontekst ovladavanja nastavnih sadržaja prirodoslovnih predmeta, jer su još slabo i nesustavno razvijeni kvalitetni didaktički materijali, pribor i sredstva za njihovu primjenu. Primarno obrazovanje nastavnika (jer su obrazovani u drugačijem tehnološkom okruženju), materijalne mogućnosti obrazovnih ustanova i djelovanje u sustavu gdje integrirano poučavanje koncepata nije još dovoljno razvijeno, zapreke su za brže uvođenje i primjenu IKT−ih nastavnih pomagala. Treba napomenuti da ni mladi nastavnici nisu imali previše prilike upoznati niti koristiti takvu didaktičku tehnologiju tijekom studija. Sredstvima sve brojnijih projekata iz Europskog socijalnog fonda škole se opremaju suvremenijim nastavnim pomagalima, ali većina opreme i predloženih kurikula prirodoslovne skupine nastavnih predmeta namijenjena je izbornim sadržajima. Nove tehnologije ne smiju zaobilaziti redovito formalno obrazovanje prirodoslovlja, a napori u usvajanju novih nastavnih pomagala i materijalna potpora tim nastojanjima neminovno će se događati. [1-2] Prilog tome je i ova radionica gdje će nastavnici moći upoznati i neposredno raditi s interaktivnim mjernim uređajem Labdisc. Labdisc mjerni uređaji su mali i prenosivi, te sadrže senzore prikladne za izvođenje većine mjerenja koja se provode u sklopu nastave kemije, fizike i biologije primjerene grupnom ili individualnom radu i učenju otkrivanjem. Postoji nekoliko različitih mjernih uređaja u paketu i svaki je prikladan za različite potrebe nastave ili prostora. GENSCI je uređaj koji obuhvaća senzore prikladne za nastavu fizike i kemije, dok su PHYSIO i ENVIRO prilagođeni nastavi fizike i biologije odnosno ekologije. [3] Predloženi didaktički materijali uz Labdisc mogu biti samo poticaj razvoju vlastitih pokusa i istraživanja u nastavi, a e- dostupna iskustava nastavnika diljem svijeta su mnogobrojna. Tijekom radionice predviđena je provedba/demonstracija sljedećih pokusa: temperatura zone plamena svijeće, vodljivost vodenih otopina različitih tvari i različitih koncentracija, uporaba pH-metra u različitom nastavnom kontekstu, uporaba kolorimetra, Boyle-Mariotteov zakon, slobodni pad i dr. Primjena ovakvih mjernih uređaja u nastavi zajedno sa softverom koji omogućava detaljniju analizu podataka na računalu, ali i na učeničkim tabletima ili mobitelima, predstavlja učenicima dodatnu motivaciju a nastavniku ostavlja vrijeme za diskusiju i komunikaciju. Reference: [1] R. Bybee, Technology and Engineering Teacher 70 (2010) 30−35. ; [2] https://www.e-skole.hr/hr/ [3] https://www.e-skole.hr/wp- content/uploads/2016/12/Prirucnik_Interaktivni_ mjerni_uredjaji.pdf
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Draginja Mrvoš-Sermek
(autor)