Pregled bibliografske jedinice broj: 1101760
Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija
Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija // 26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka / Galić, Nives ; Rogošić, Marko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2019. str. 246-246 (radionica, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1101760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova
teorija
(Chemistry education adjusted to each student –
Gardner´s theory)
Autori
Penić, Nikolina ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka
/ Galić, Nives ; Rogošić, Marko - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2019, 246-246
ISBN
978-953-6894-67-3
Skup
26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera (26HSKIKI) ; 4. simpozij Vladimir Prelog
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 09.04.2019. - 12.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava kemije, Gardnerova teorija, valencija
(chemistry education, Gardner´s theory, valence)
Sažetak
Kako objasniti pojam valencija u početnom poučavanju kemije nastavniku u osnovnoj školi predstavlja pravi izazov. Početno poučavanje zbog složenosti ovog temeljnog kemijskog pojma za čije su razumijevanje nužna mnoga predznanja, koja se usvajaju tek na višoj obrazovnoj razini, može biti izvor pogrešnih shvaćanja odnosno znanstveno neutemeljena osnova za daljnje kemijsko obrazovanje. S tom hipotezom načinjeno je istraživanje s odabranom studentskom populacijom, a rezultati ukazuju da ni višegodišnjim kemijskim obrazovanjem nisu ispravljeni prvotno pogrešno usvojeni pojmovi [1]. Nije potrebno naglasiti da je navedeni pojam još teže obraditi za djecu s posebnim obrazovnim potrebama. U sklopu ove radionice dan je prijedlog za unapređenje nastavne prakse u osnovnoj školi pri poučavanju pojma valencija temeljen na: (a) strategiji učenja otkrivanjem, (b) Gardnerovoj teoriji višestrukih inteligencija [2] i (c) Bloomovoj taksonomiji s ciljem prilagodbe djeci s posebnim obrazovnim poteškoćama [3]. Prijedlog nastavnog sata je nekonvencionalan te izborom postupaka i nastavnih metoda nema uzora u standardnoj metodologiji poučavanja navedenog pojma. Pokušalo se poticati lingvističko-verbalnu i vizualno-prostornu inteligenciju i ujedno omogućiti provedbu istraživački usmjerene i kreativne nastave s naglaskom na individualnost, talente i poteškoće. U sklopu prijedloga nastavnog sata dizajniran je višenamjenski trodimenzionalni periodni sustav elemenata kao model i didaktičko pomagalo za slijepe i slabovidne učenike „Vitez Čovek“, a nastavni sadržaji se usvajaju kroz stih [1] . Reference: [1] N. Penić, Valencija-temeljni kemijski pojam, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš- Sermek), Prirodoslovno- matematički fakultet, Kemijski odsjek, Zagreb, 2018. ; [2] H. Gardner, Multiple Intelligences ; The Theory in Practice, Basic Books, New York, 1993. ; [3] R. D. Davis, E. M. Braun, Dar disleksije, Alinea, Zagreb, 2001.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb