Pregled bibliografske jedinice broj: 1101497
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji // Šesti simpozijum "Matematika i primene"
Beograd, Srbija, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1101497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi
matematike prema van Hieleovoj teoriji
(On the development of geometric thinking in
mathematics teaching according to van Hiele's
theory)
Autori
Baranović, Nives ; Cindrić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Šesti simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 16.10.2015. - 17.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
geometrija ; razvoj geometrijskog mišljenja ; strategija poučavanja ; van Hieleova teorija
(geometry ; development of geometrical thinking ; teaching strategy ; van Hiele's theory)
Sažetak
Iako su geometrijska znanja privilegirano sredstvo za razvoj matematičkog mišljenja, a uz to su i društveno korisna, u nastavnoj praksi geometrija odmiče prema marginama: mnogi učenici je ne vole učiti, a ima i nastavnika koji je ne vole poučavati. Baveći se tom problematikom, brojna istraživanja o učenju i poučavanju geometrije zadnjih decenija otkrivaju zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u savladavanju tih teškoća. Jedna od istaknutih teorija, koja se time bavi, van Hielova teorija, postavljena je krajem pedesetih godina prošlog stoljeća i stalno se razvija kroz razne vrste novih istraživanja. U radu će biti prikazane glavne ideje van Hieleove teorije učenja geometrije: model razvoja geometrijskog mišljenja kroz pet razina, osnovne karakteristike tog modela te preporučena strategija poučavanja za uspješno napredovanje prema opisanom modelu. Osim opisa same teorije, biti će prikazani rezultati jednog eksperimentalnog istraživanja utemeljenog na van Hieleovoj teoriji te primjeri primjene te teorije u procesu učenja (euklidske) geometrije studenata učiteljskog studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu