Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1101492

O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji


Baranović, Nives
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji // Zbornik radova: VI simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Miljan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2016. str. 100-109 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1101492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji
(On the development of geometrical thinking in mathematics teaching according to van Hiele's theory)

Autori
Baranović, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova: VI simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Miljan - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2016, 100-109

ISBN
978-86-7589-112-3

Skup
Šesti simpozijum "Matematika i primene"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 16.10.2015. - 17.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
geometrija ; razvoj geometrijskog mišljenja ; strategija poučavanja ; van Hieleova teorija
(geometry ; development of geometrical thinking ; teaching strategy ; van Hiele's theory)

Sažetak
Iako su geometrijska znanja privilegirano sredstvo za razvoj matematičkog mišljenja, a uz to su i društveno korisna, u nastavnoj praksi geometrija odmiče prema marginama: mnogi učenici je ne vole učiti, a ima i nastavnika koji je ne vole poučavati. Baveći se tom problematikom, brojna istraživanja o učenju i poučavanju geometrije zadnjih decenija otkrivaju zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u savladavanju tih teškoća. Jedna od istaknutih teorija, koja se time bavi, van Hielova teorija, postavljena je krajem pedesetih godina prošlog stoljeća i stalno se razvija kroz razne vrste novih istraživanja. U radu će biti prikazane glavne ideje van Hieleove teorije učenja geometrije: model razvoja geometrijskog mišljenja kroz pet razina, osnovne karakteristike tog modela te preporučena strategija poučavanja za uspješno napredovanje prema opisanom modelu. Osim opisa same teorije, biti će prikazani rezultati jednog eksperimentalnog istraživanja utemeljenog na van Hieleovoj teoriji te primjeri primjene te teorije u procesu učenja (euklidske) geometrije studenata učiteljskog studija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Nives Baranović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.academia.edu

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji // Zbornik radova: VI simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Miljan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2016. str. 100-109 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Baranović, N. (2016) O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji. U: Knežević, M. (ur.)Zbornik radova: VI simpozijum "Matematika i primene".
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, editor = {Kne\v{z}evi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {100-109}, keywords = {geometrija, razvoj geometrijskog mi\v{s}ljenja, strategija pou\v{c}avanja, van Hieleova teorija}, isbn = {978-86-7589-112-3}, title = {O razvoju geometrijskog mi\v{s}ljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji}, keyword = {geometrija, razvoj geometrijskog mi\v{s}ljenja, strategija pou\v{c}avanja, van Hieleova teorija}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, Matemati\v{c}ki fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, editor = {Kne\v{z}evi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {100-109}, keywords = {geometry, development of geometrical thinking, teaching strategy, van Hiele's theory}, isbn = {978-86-7589-112-3}, title = {On the development of geometrical thinking in mathematics teaching according to van Hiele's theory}, keyword = {geometry, development of geometrical thinking, teaching strategy, van Hiele's theory}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, Matemati\v{c}ki fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font