Pregled bibliografske jedinice broj: 1101092
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti // Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Milan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2017. str. 81-92 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1101092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram
aktivnosti
(Development of geometric thinking through tangram
activity)
Autori
Baranović, Nives ; Lehman, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene"
/ Knežević, Milan - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2017, 81-92
ISBN
978-86-7589-122-2
Skup
Sedmi simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 04.11.2016. - 05.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
geometrijsko mišljenje ; tangram aktivnosti ; usmjereno opažanje ; van Hiele-ova teorija, vizualno-analitička metoda
(geometrial thinking ; tangram activities ; directed observation ; van Hiele's theory, visual-analytical method)
Sažetak
Na prvi pogled, drevna kineska slagalica tangram i ne izgleda kao ozbiljan matematički alat, ali taj skup od 7 jednostavnih geometrijskih likova pruža mnoštvo mogućnosti za (ozbiljnu) primjenu u nastavi matematike. Brojna znanstvena istraživanja o učenju i poučavanju geometrije zadnjih desetljeća otkrivaju razloge zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u savladavanju tih teškoća. Neka od njih podupiru tangram aktivnosti u nastavi matematike u korist razvoja geometrijskog mišljenja i procesa zaključivanja. Jer, osim što učenje pomoću tangrama potiče aktivno sudjelovanje učenika, njihovu motivaciju i interes, kreativnost i maštu, kroz tangram aktivnosti učenici obogaćuju matematički rječnik, razvijaju strategiju rješavanja problema, vizualno-prostorne vještine ; samostalno istražuju, uočavaju pravilnosti i postavljaju tvrdnje, uče s većim razumijevanjem itd. U radu se opisuju tangram aktivnosti koje potiču razvoj geometrijskog mišljenja, vizualno- prostornih i strateških vještina te koje podupiru učenje geometrije s većim razumijevanjem. Aktivnosti su usmjerene na otkrivanje teorema o tangramu i njegovih lema kroz usmjereno opažanje, vizualno-analitičkom metodom. Nastavnici, koji bi opisane ili neke druge tangram aktivnosti željeli provesti u učionici, najprije sami trebaju samostalno istraživati te iskustveno doživjeti pravu matematičku snagu i nastavni potencijal ove slagalice, a tek onda tome poučavati učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)