Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1101092

Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti


Baranović, Nives; Lehman, Sanja
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti // Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Milan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2017. str. 81-92 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1101092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti
(Development of geometric thinking through tangram activity)

Autori
Baranović, Nives ; Lehman, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Milan - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2017, 81-92

ISBN
978-86-7589-122-2

Skup
Sedmi simpozijum "Matematika i primene"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 04.11.2016. - 05.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
geometrijsko mišljenje ; tangram aktivnosti ; usmjereno opažanje ; van Hiele-ova teorija, vizualno-analitička metoda
(geometrial thinking ; tangram activities ; directed observation ; van Hiele's theory, visual-analytical method)

Sažetak
Na prvi pogled, drevna kineska slagalica tangram i ne izgleda kao ozbiljan matematički alat, ali taj skup od 7 jednostavnih geometrijskih likova pruža mnoštvo mogućnosti za (ozbiljnu) primjenu u nastavi matematike. Brojna znanstvena istraživanja o učenju i poučavanju geometrije zadnjih desetljeća otkrivaju razloge zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u savladavanju tih teškoća. Neka od njih podupiru tangram aktivnosti u nastavi matematike u korist razvoja geometrijskog mišljenja i procesa zaključivanja. Jer, osim što učenje pomoću tangrama potiče aktivno sudjelovanje učenika, njihovu motivaciju i interes, kreativnost i maštu, kroz tangram aktivnosti učenici obogaćuju matematički rječnik, razvijaju strategiju rješavanja problema, vizualno-prostorne vještine ; samostalno istražuju, uočavaju pravilnosti i postavljaju tvrdnje, uče s većim razumijevanjem itd. U radu se opisuju tangram aktivnosti koje potiču razvoj geometrijskog mišljenja, vizualno- prostornih i strateških vještina te koje podupiru učenje geometrije s većim razumijevanjem. Aktivnosti su usmjerene na otkrivanje teorema o tangramu i njegovih lema kroz usmjereno opažanje, vizualno-analitičkom metodom. Nastavnici, koji bi opisane ili neke druge tangram aktivnosti željeli provesti u učionici, najprije sami trebaju samostalno istraživati te iskustveno doživjeti pravu matematičku snagu i nastavni potencijal ove slagalice, a tek onda tome poučavati učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Nives Baranović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.academia.edu

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives; Lehman, Sanja
Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti // Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Milan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2017. str. 81-92 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Baranović, N. & Lehman, S. (2017) Razvoj geometrijskog mišljenja kroz tangram aktivnosti. U: Knežević, M. (ur.)Zbornik radova: VII simpozijum "Matematika i primene".
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Lehman, Sanja}, editor = {Kne\v{z}evi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {81-92}, keywords = {geometrijsko mi\v{s}ljenje, tangram aktivnosti, usmjereno opa\v{z}anje, van Hiele-ova teorija, vizualno-analiti\v{c}ka metoda}, isbn = {978-86-7589-122-2}, title = {Razvoj geometrijskog mi\v{s}ljenja kroz tangram aktivnosti}, keyword = {geometrijsko mi\v{s}ljenje, tangram aktivnosti, usmjereno opa\v{z}anje, van Hiele-ova teorija, vizualno-analiti\v{c}ka metoda}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, Matemati\v{c}ki fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Lehman, Sanja}, editor = {Kne\v{z}evi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {81-92}, keywords = {geometrial thinking, tangram activities, directed observation, van Hiele's theory, visual-analytical method}, isbn = {978-86-7589-122-2}, title = {Development of geometric thinking through tangram activity}, keyword = {geometrial thinking, tangram activities, directed observation, van Hiele's theory, visual-analytical method}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, Matemati\v{c}ki fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font