Pregled bibliografske jedinice broj: 1101020
Matematika u slikama
Matematika u slikama // Knjiga sažetaka: IX. simpozijum "Matematika i primene" / Knežević, Miljan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2018. str. 19-19 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1101020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika u slikama
(Mathematics in pictures)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka: IX. simpozijum "Matematika i primene"
/ Knežević, Miljan - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2018, 19-19
ISBN
978-86-7589-130-7
Skup
IX. simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.11.2018. - 01.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
matematičke slike, metoda vizualizacije, vizualna pismenost, vizualni dokazi
(mathematical images, visualization method, visual literacy, visual proofs)
Sažetak
Slike kao jedan od vizualnih medija nose određenu poruku, a vizualna pismenost pojedincu omogućava da tu poruku korektno interpretira, analizira, razumije i tumači te se njom dalje koristi. Slike u matematici nose odgovarajuću matematičku poruku ovisno o tome u koju svrhu i unutar kojeg konteksta se koristi. Unatoč dominantnom analitičkom pristupu učenja i poučavanja matematike, zahvaljujući tehnološkom napretku, ali i rezultatima obrazovnih istraživanja koji ukazuju na pozitivan utjecaj vizualizacije u učenju i poučavanju matematike, primjena vizualizacije u matematici se intenzivno povećava zadnjih 20-tak godina. Iako upotreba slika može osigurati prednost u učenju i poučavanju kada se ispravno koriste, slike mogu uzrokovati i mnoge teškoće jer ne nude određenu rutinu kao procedure, kojima su učenici jako skloni. Rezultati istraživanja pokazuju da su slike kognitivno zahtjevnije od analitičkih metoda i kao takve učenicima odbojnije te ih mnogi nerado koriste. Kako bi nastavnici razvijali vizualnu pismenost svojih učenika i sami trebaju razvijati vještine stvaranja, interpretiranja i vrednovanja slika te poznavati strategiju poučavanja koja se temelji na metodi vizualizacije. Stoga je cilj ove radionice, kroz odabrane primjere ukazati na prednost i nedostatke učenja i poučavanja primjenom slika koje nose matematičku poruku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)