Pregled bibliografske jedinice broj: 1100981
Drevna kineska slagalica kao inovativno nastavno sredstvo
Drevna kineska slagalica kao inovativno nastavno sredstvo // Knjižica sažetaka: Inovativna nastava matematike / Šuvak, Nenad (ur.).
Osijek: Udruga matematičara Osijek, 2016. str. 45-45 (radionica, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1100981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Drevna kineska slagalica kao inovativno nastavno
sredstvo
(Ancient Chinese puzzle as an innovative learning
tool)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjižica sažetaka: Inovativna nastava matematike
/ Šuvak, Nenad - Osijek : Udruga matematičara Osijek, 2016, 45-45
Skup
Državni stručni skup nastavnika matematike
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.08.2016. - 26.08.2016
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
slagalica ; tangram figure ; istraživačka nastava ; vizualno-analitička metoda
(jigsaw puzzle ; tangram figures ; research teaching ; visual-analytical method)
Sažetak
Ponekad je dovoljno samo malo volje i mašte da stare ili 'već viđene' stvari, obučene u ruho nastavnih sredstava, razbiju svakodnevnu monotoniju izlaganja, poučavanja i rješavanja matematičkih zadataka i time utječu na stvaranje pozitivnog radnog ozračja te postizanje uspješnih ishoda učenja. Tako drevna kineska slagalica, poznata pod nazivom tangram, na prvi pogled možda i ne djeluje kao ozbiljan matematički alat. Ali, sustavnim istraživanjem i dubljom analizom pravilnosti koje se javljaju u moru mogućnosti, koje taj skup od 7 jednostavnih geometrijskih likova pruža, vrlo brzo zaokuplja znatiželju i vrijeme, ne samo djece već i odraslih i tako postaje inovativno nastavno sredstvo. Zaista, ako ste bar malo znatiželjni, ne možete a da se ne zapitate zašto u mnoštvu likova tangrama, kojima je granica samo ljudska mašta, konveksnih likova ima samo 13 i čime se to može objasniti. Cilj radionice je da sudionici, tražeći odgovor na postavljeno pitanje, istraživanjem zakonitosti konveksnih likova tangrama, iskustveno dožive ljepotu i snagu te naočigled jednostavne slagalice te samostalno otkriju njegovu matematičku snagu i nastavne potencijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)