Pregled bibliografske jedinice broj: 1100888
Dinitrozobenzenski polimeri (istraživački dio); Prirodni i sintetski polimeri – primjer dobre nastavne prakse (metodički dio)
Dinitrozobenzenski polimeri (istraživački dio); Prirodni i sintetski polimeri – primjer dobre nastavne prakse (metodički dio), 2017., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1100888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinitrozobenzenski polimeri (istraživački dio);
Prirodni i sintetski polimeri – primjer dobre
nastavne prakse (metodički dio)
(Dinitrosobenzene polymers (research part);
Natural and synthetic polymers – an example of
good teaching practice (methodological part))
Autori
Mesarić, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2017
Stranica
81
Mentor
Vančik, Hrvoj ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Neposredni voditelj
Bibulić, Petar
Ključne riječi
dinitrozobenzen, kinetika fazne promjene, polimerizacija, biopolimeri, sintetski polimeri, nastavna praksa, uĉenje otkrivanjem
(dinitrosobenzene, kinetics of phase change, polymerization, solid state, biopolymers, synthetic polymers, teaching practice, discovery learning)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U sklopu prvog dijela proučena je polimerizacija 1, 4– dinitrozobenzena u kriogenim uvjetima. Eksperimentalni dio rada obuhvaća dobivanje monomera navedenog C–nitrozo spoja dvjema metodama, sublimacijom te fotolizom UV– zračenjem pri niskoj temperaturi i njegovu ponovnu polimerizaciju. Ispitan je i utjecaj topokemijske sredine na brzinu polimerizacije te na omjer nastalih E– i Z–azodioksi polimera. Kinetika polimerizacije praćena je IR– spektroskopijom, a dobiveni podatci interpretirani su Avrami–Erofeevim modelom za opis reakcija u čvrstom stanju. Iz dobivenih konstanti brzina reakcije određene su energije aktivacije ovih kemijskih reakcija. U metodičkom dijelu pod naslovom Prirodni i sintetski polimeri – primjer dobre nastavne prakse predložena je nastavna priprema temeljena na obrazovnoj strategiji učenja otkrivanjem za obradu sadržaja vezanih uz prirodne i sintetske polimere, primjerene uzrastu učenika četvrtog razreda gimnazije. Načinjen je pregled i kritički osvrt udžbeničke i stručne literature na zadanu temu, postavljeni nastavni ciljevi te odabrani i prilagođeni pokusi. Na temelju njih predložen je i metodički oblikovan nastavni dvosat obrade novih nastavnih sadržaja, uključujući pripremu principa 'zelene kemije' i integrirane nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-7444 - Organske molekule u kondenziranoj fazi: međudjelovanja i modeliranje (ORGMOL) (Vančik, Hrvoj, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb