Pregled bibliografske jedinice broj: 1100794
Učenje i poučavanje geometrije kroz tangram aktivnosti
Učenje i poučavanje geometrije kroz tangram aktivnosti // 11. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike: Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Pula, Hrvatska, 2019. (radionica, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1100794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje i poučavanje geometrije kroz tangram
aktivnosti
(Learning and teaching geometry through tangram
activities)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
11. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike: Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
karakteristike tangrama, tangram figure, crtanje i prebrojavanje, dokazivanje, rješavanje problema
(tangram's characteristics, tangram figures, drawing and counting, proving, problem solving)
Sažetak
Didaktička sredstva u nastavi matematike sama po sebi ne garantiraju uspješno učenje, ali uz odgovarajuću primjenu mogu osigurati prikladno okruženje za učenje matematike i razvijanje matematičkog mišljenja. Drevna kineska slagalica tangram kao didaktičko sredstvo vrlo je privlačna zbog mogućnosti prilagodbe svim uzrastima, ali i zbog mogućnosti primjene u različitim fazama nastavnog procesa. Osim toga, brojna obrazovna istraživanja potvrđuju da učenje pomoću tangrama potiče aktivno sudjelovanje učenika, njihovu motivaciju i interes, kreativnost i maštu, da kroz tangram aktivnosti učenici obogaćuju matematički rječnik, razvijaju strategiju rješavanja problema, vizualno-prostorne vještine ; da imaju mogućnost samostalno istraživati, uočavati pravilnosti i postavljati tvrdnje, učiti s većim razumijevanjem, itd. No, sve to se neće dogoditi samo po sebi već ciljano osmišljenim aktivnostima i vještom primjenom. Stoga se radionica sastoji od niza tangram aktivnosti različite složenosti kroz koje sudionici mogu iskusiti opisane vještine. Neke aktivnosti će se provoditi individualno, a neke u paru ili grupi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)