Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100786

O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji


Baranović, Nives
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji // Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 19-42 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1100786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji
(On learning and teaching geometry according to van Hiele's theory)

Autori
Baranović, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike / Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 19-42

ISBN
978-953-56797-3-8

Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
geometrijski koncepti ; geometrijsko mišljenje ; strategija poučavanja ; van Hiele-ove razine mišljenja ; van Hiele-ove faze učenja
(geometrical concepts ; geometrical thinking ; teaching strategy ; van Hiele’s levels of thinking, van Hiele phases of learning)

Sažetak
Obrazovna istraživanja ukazuju na problem slabe usvojenosti geometrijskih koncepata i njihovih veza. Teorijski okvir, unutar kojeg se učinkovito može organizirati učenje i poučavanje geometrije te razvoj geometrijskog mišljenja, opisan je van Hiele-ovom teorijom. Van Hiele-ova teorija je primjenjiva na sva područja matematike, a može se razmatrati kroz tri aspekta: proces razvoja mišljenja, karakteristike razvoja te strategija poučavanja u svrhu napredovanja. Cilj ovog rada je osvrnuti se na sva tri aspekata teorije s primjenom na učenje i poučavanje geometrije te ukazati na neke rezultate obrazovnih istraživanja koji mogu doprinijeti uspješnom ostvarivanju ishoda učenja. Općenito, prema van Hiele-ovoj teoriji, razvoj geometrijskog mišljenja bi se trebao razvijati postupno kroz pet razina, a prijelaz s jedne na drugu razinu se može učinkovito organizirati kroz pet faza učenja, poštujući pritom karakteristike petodijelnog modela razvoja mišljenja. Postupnim razvojem geometrijskog mišljenja stvaraju se temelji za učenje s razumijevanjem geometrijskih koncepata i veza među njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Nives Baranović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji // Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 19-42 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Baranović, N. (2019) O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji. U: Gortan, R. (ur.)Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, editor = {Gortan, R.}, year = {2019}, pages = {19-42}, keywords = {geometrijski koncepti, geometrijsko mi\v{s}ljenje, strategija pou\v{c}avanja, van Hiele-ove razine mi\v{s}ljenja, van Hiele-ove faze u\v{c}enja}, isbn = {978-953-56797-3-8}, title = {O u\v{c}enju i pou\v{c}avanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji}, keyword = {geometrijski koncepti, geometrijsko mi\v{s}ljenje, strategija pou\v{c}avanja, van Hiele-ove razine mi\v{s}ljenja, van Hiele-ove faze u\v{c}enja}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, editor = {Gortan, R.}, year = {2019}, pages = {19-42}, keywords = {geometrical concepts, geometrical thinking, teaching strategy, van Hiele’s levels of thinking, van Hiele phases of learning}, isbn = {978-953-56797-3-8}, title = {On learning and teaching geometry according to van Hiele's theory}, keyword = {geometrical concepts, geometrical thinking, teaching strategy, van Hiele’s levels of thinking, van Hiele phases of learning}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font