Pregled bibliografske jedinice broj: 1100786
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele- ovoj teoriji // Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 19-42 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1100786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O učenju i poučavanju geometrije prema van Hiele-
ovoj teoriji
(On learning and teaching geometry according to van
Hiele's theory)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike
/ Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 19-42
ISBN
978-953-56797-3-8
Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
geometrijski koncepti ; geometrijsko mišljenje ; strategija poučavanja ; van Hiele-ove razine mišljenja ; van Hiele-ove faze učenja
(geometrical concepts ; geometrical thinking ; teaching strategy ; van Hiele’s levels of thinking, van Hiele phases of learning)
Sažetak
Obrazovna istraživanja ukazuju na problem slabe usvojenosti geometrijskih koncepata i njihovih veza. Teorijski okvir, unutar kojeg se učinkovito može organizirati učenje i poučavanje geometrije te razvoj geometrijskog mišljenja, opisan je van Hiele-ovom teorijom. Van Hiele-ova teorija je primjenjiva na sva područja matematike, a može se razmatrati kroz tri aspekta: proces razvoja mišljenja, karakteristike razvoja te strategija poučavanja u svrhu napredovanja. Cilj ovog rada je osvrnuti se na sva tri aspekata teorije s primjenom na učenje i poučavanje geometrije te ukazati na neke rezultate obrazovnih istraživanja koji mogu doprinijeti uspješnom ostvarivanju ishoda učenja. Općenito, prema van Hiele-ovoj teoriji, razvoj geometrijskog mišljenja bi se trebao razvijati postupno kroz pet razina, a prijelaz s jedne na drugu razinu se može učinkovito organizirati kroz pet faza učenja, poštujući pritom karakteristike petodijelnog modela razvoja mišljenja. Postupnim razvojem geometrijskog mišljenja stvaraju se temelji za učenje s razumijevanjem geometrijskih koncepata i veza među njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)