Pregled bibliografske jedinice broj: 1100692
Antonio Michelazzi i Francesco Cabianca: nova djela u Italiji i Hrvatskoj
Antonio Michelazzi i Francesco Cabianca: nova djela u Italiji i Hrvatskoj // Ars Adriatica, 10 (2020), 141-164 doi:10.15291/ars.3196 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1100692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antonio Michelazzi i Francesco Cabianca: nova
djela
u Italiji i Hrvatskoj
(Antonio Michelazzi and Francesco Cabianca: Newly
Attributed Artworks in Italy and Croatia)
Autori
Tulić, Damir ; Pintarić, Mario
Izvornik
Ars Adriatica (1848-1590) 10
(2020);
141-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Antonio Michelazzi, Cinto Caomaggiore, Rijeka, Francesco Cabianca, Udine, Preganziol, Sankt-Peterburg, Venecija, mramorna skulptura, 18. stoljeće
(Antonio Michelazzi, Cinto Caomaggiore, Rijeka, Francesco Cabianca, Udine, Preganziol, Saint Petersburg, Venice, marble sculpture, 18th century)
Sažetak
Nove znanstvene spoznaje o kiparu i altaristu Antoniju Michelazziju (Gradisca d'Isonzo, 1707. – Rijeka, 1771.) pokazale su kako je riječ o kudikamo kompleksnijoj stvaralačkoj ličnosti, nego što je to do sada bilo poznato. Ovom mu se prigodom pripisuju mramorni kipovi sv. Ivana Krstitelja i sv. Marka na glavnom oltaru župne crkve San Biagio u Cinto Caomaggioreu. Potvrđuje se i Michelazzijevo autorstvo mramornog oltara Svetog Križa u župnoj crkvi Marijina Uznesenja u Rijeci, a na temelju potvrde iz 1740. o primitku 150 zlatnika za rad na ovom oltaru. Uz Michelazzijeve kipove u Cintu na glavnom je oltaru smješten kip Vjere koji se prepoznaje kao djelo venecijanskog kipara Francesca Cabiance (Venecija, 1666. – 1737.). Njemu se pripisuje niz drugih skulptura počevši od dvaju mramornih anđela u župnoj crkvi u Preganziolu, a za koje je utvrđeno da su nastali 1697. i izvorno se nalazili u crkvi San Cristoforo u Udinama. Cabianca je isklesao četiri mramorna kipa evanđelista (aukcijska kuća), kao i kiparsku dekoraciju na glavnom oltaru župne crkve Sant'Andrea u Ceredi. Njegov katalog za privatne naručitelje oplemenjen je s pet novih mramornih bista nastalih tijekom drugog desetljeća 18. stoljeća. To su poprsja Flore i Apolona u Zimskom vrtu u Sankt-Peterburgu, bista Djevojke (aukcijska kuća) te dva poprsja Djevojaka iz samostana San Lazzaro degli Armeni u Veneciji. Kao Cabiancin rad prepoznaje se i mramorni reljef Ecce Homo u crkvi Il Redentore u Veneciji te anđeli na oltaru Presvetog Sakramenta u crkvi Svetog Šime u Zadru. Konačno, terakotna skulptura svetog Ivana Evanđelista (aukcijska kuća) prepoznaje se kao prvi model za veliki mamorni kip istoimenog sveca u Scuola Grande di San Giovanni Evangelista u Veneciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-1265 - ET TIBI DABO: naručitelji i donatori umjetnina u Istri, Hrvatskom primorju i sjevernoj Dalmaciji od 1300. do 1800. godine (donart) (Kudiš, Nina, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-85 - Barokna Rijeka (Kudiš, Nina, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)