Pregled bibliografske jedinice broj: 1100687
Učenje usmjerenim opažanjem
Učenje usmjerenim opažanjem // 1. mednarodna Konferenca o učenju in poučevanju matematike (KUPM 2012) / Kmetič, Silva ; Bone, Jerneja ; Rajh, Sonja ; Sambolić Beganović, Amela ; Sirnik, Mateja (ur.).
Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2012. str. 17-18 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1100687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje usmjerenim opažanjem
(Directed observation learning)
Autori
Jozić, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
1. mednarodna Konferenca o učenju in poučevanju matematike (KUPM 2012)
/ Kmetič, Silva ; Bone, Jerneja ; Rajh, Sonja ; Sambolić Beganović, Amela ; Sirnik, Mateja - Ljubljana : Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2012, 17-18
ISBN
978-961-03-0027-4
Skup
1st International Conference on Learning and Teaching Mathematics
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 23.08.2012. - 24.08.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Usmjereno opažanje, istraživanje, formuliranje problema, uočavanje pravilnosti, matematičke zakonitosti
(Directed observation, research, formulation of the problem, detecting regularities, laws of mathematics)
Sažetak
Ponekad je dovoljno samo malo volje i mašte da razbijemo svakodnevnu monotoniju poučavanja i rješavanja matematičkih zadataka. Umjesto učenja i razvijanja proceduralnih znanja rješavanjem dugih algoritamskih postupaka te suhoparnim ponavljanjem i uvježbavanjem sličnih zadataka, bit nastave matematike treba biti u razvoju matematičkih procesa, mišljenja i zaključivanja te usvajanju konceptualnih znanja temeljenih na razumijevanju sadržaja. Budući da ne postoji savršen pristup niti savršena strategija koji garantiraju savršeno učenje, korisno je poznavati različite pristupe, njihove prednosti i nedostatke te ih kombinirati kako bi proces poučavanja optimizirali, a ishode učenja pospješili. Cilj ovoga rada je ukazati kako se strategijom učenja usmjerenim opažanjem mogu uvoditi apstraktni matematički pojmovi, postavljati opća pravila, zadaci rješavati s razumijevanjem te poticati interes i pozitivan stav učenika prema matematici. Odabirom različitih primjera, koji su okosnica rasprave, želi se dati poneka ideja kako se učenici mogu usmjeravati na argumentiranu raspravu i samostalno postavljanje matematičkih zakonitosti: od uočavanja bitnih elemenata, preko postavljanja i formuliranja problema, istraživanja i uočavanja pravilnosti do povezivanja sadržaja u jednu funkcionalnu cjelinu. U tu svrhu, korisno je na primjer običnu fotografiju obući u ruho dosjetljivih interpretacija kako bi učenike motivirali i potakli na aktivno sudjelovanje i samostalno otkrivanje matematičkih zakonitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)