Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100656

Zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19


Rašan, Dora; Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Rašan, Lovro
Zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19 // Journal of applied health sciences, 6 (2020), 2; 219-228 doi:10.24141/1/6/2/4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1100656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19
(Customer satisfaction with the provision of pharmacy services during the Covid-19 epidemic)

Autori
Rašan, Dora ; Marković, Suzana ; Dorčić, Jelena ; Rašan, Lovro

Izvornik
Journal of applied health sciences (1849-8361) 6 (2020), 2; 219-228

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kvaliteta ljekarničkih usluga ; zadovoljstvo klijenata ; SERVQUAL ; statistička analiza ; strah od bolesti COVID-19
(pharmacy service quality ; customer satisfaction ; SERVQUAL ; statistical analysis ; fear of the COVID-19 virus)

Sažetak
Uvod: Pojavom epidemije bolesti COVID-19 ljekarne su se susrele s dosad nezabilježenom potražnjom za dezinficijensima, antisepticima te zaštitnim maskama. Ljudi su u većoj mjeri počeli odlaziti u ljekarne, koje su se morale od početka epidemije strogo pridržavati mjera sigurnosti. Uloga ljekarnika u navedenim okolnostima postala je još važnija. Cilj i metode: Cilj ovog rada bio je istražiti i analizirati stavove klijenata ljekarni o kvaliteti usluge, analizirati njihovo sveukupno zadovoljstvo te ispitati razinu straha od bolesti COVID-19. U tu svrhu na temelju relevantne znanstvene literature kreiran je upitnik koji je distribuiran putem interneta. U mjerenju kvalitete usluge ljekarnika primijenjen je modificirani mjerni instrument SERVQUAL. Istraživanje je provedeno na uzorku od 203 klijenata ljekarni. Rezultati: Rezultatima provedenoga empirijskog istraživanja utvrđeno je da ispitanici posjeduju visoka očekivanja o kvaliteti usluga ljekarnika (3, 93). Ukupna percepcija ispitanika pružene usluge ljekarnika iznosi 3, 54, što ukazuje na činjenicu da je prisutan negativan SERVQUAL jaz između percepcije i očekivanja ispitanika (– 0, 39). Negativan jaz bio je najveći pri ocjeni varijable „Ljekarnik bi me trebao uputiti što učiniti ako propustim dozu lijeka”(– 1, 60), a najveći pozitivan jaz pri vrednovanju varijable „Ljekarnik je riješio sve zdravstvene probleme koje sam očekivao” (+0, 82). Ispitanici su bili zadovoljni ukupnom pruženom uslugom ljekarnika (4, 53) te su prilikom posjeta ljekarni osjećali srednju razinu straha od bolesti COVID- 19 (3, 03). Zaključak: Istraživanje zadovoljstva klijenata pruženom uslugom ljekarnika od krucijalnog je značaja za poboljšanja i unaprjeđenja postojeće kvalitete usluge ljekarnika. Istraživanje je pokazalo da je SERVQUAL prikladan mjerni instrument za mjerenje razlike u očekivanjima i percepciji klijenata o kvaliteti usluga ljekarnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za biotehnologiju

Profili:

Avatar Url Suzana Marković (autor)

Avatar Url Jelena Dorčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi jahs.eu hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rašan, Dora; Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Rašan, Lovro
Zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19 // Journal of applied health sciences, 6 (2020), 2; 219-228 doi:10.24141/1/6/2/4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Rašan, D., Marković, S., Dorčić, J. & Rašan, L. (2020) Zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19. Journal of applied health sciences, 6 (2), 219-228 doi:10.24141/1/6/2/4.
@article{article, author = {Ra\v{s}an, Dora and Markovi\'{c}, Suzana and Dor\v{c}i\'{c}, Jelena and Ra\v{s}an, Lovro}, year = {2020}, pages = {219-228}, DOI = {10.24141/1/6/2/4}, keywords = {kvaliteta ljekarni\v{c}kih usluga, zadovoljstvo klijenata, SERVQUAL, statisti\v{c}ka analiza, strah od bolesti COVID-19}, journal = {Journal of applied health sciences}, doi = {10.24141/1/6/2/4}, volume = {6}, number = {2}, issn = {1849-8361}, title = {Zadovoljstvo klijenata pru\v{z}enom uslugom ljekarnika u vrijeme epidemije bolesti Covid-19}, keyword = {kvaliteta ljekarni\v{c}kih usluga, zadovoljstvo klijenata, SERVQUAL, statisti\v{c}ka analiza, strah od bolesti COVID-19} }
@article{article, author = {Ra\v{s}an, Dora and Markovi\'{c}, Suzana and Dor\v{c}i\'{c}, Jelena and Ra\v{s}an, Lovro}, year = {2020}, pages = {219-228}, DOI = {10.24141/1/6/2/4}, keywords = {pharmacy service quality, customer satisfaction, SERVQUAL, statistical analysis, fear of the COVID-19 virus}, journal = {Journal of applied health sciences}, doi = {10.24141/1/6/2/4}, volume = {6}, number = {2}, issn = {1849-8361}, title = {Customer satisfaction with the provision of pharmacy services during the Covid-19 epidemic}, keyword = {pharmacy service quality, customer satisfaction, SERVQUAL, statistical analysis, fear of the COVID-19 virus} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font