Pregled bibliografske jedinice broj: 1100630
Tangram u nastavi matematike, 1. dio
Tangram u nastavi matematike, 1. dio // Matematika i škola, 21 (2019), 101; 18-26 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1100630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tangram u nastavi matematike, 1. dio
(Tangram in teaching mathematics, Part 1)
Autori
Kavajin, Andrea ; Baranović, Nives
Izvornik
Matematika i škola (1332-0327) 21
(2019), 101;
18-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
geometrijsko mišljenje ; mjerenje ; popločavanje ; tangram ; tangram paradoksi
(geometric thinking ; measurement ; tessellation ; tangram ; tangram paradox)
Sažetak
U radu s didaktičkim sredstvima ne postoji čarolija koja garantira uspješno učenje, ali praktičan rad učenika može biti motivirajući za određene misaone aktivnosti, može biti inspirirajući za različite vrste rasprava bez kojih razumijevanje određenih sadržaja nije moguće, može biti prikladno okruženje za istraživački rad, uočavanje pravilnosti i formuliranje zaključaka što je odlika matematičkog mišljenja. Slagalica tangram je privlačna zbog svoje jednostavnosti, ali i zbog mogućnosti prilagodbe svim uzrastima, a kao didaktičko sredstvo izazovna je zbog mogućnosti primjene u različitim fazama nastavnog procesa. Kako nijedno nastavno sredstvo nije samo po sebi niti dobro niti loše, već njegova vrijednost ovisi o načinu primjene, tako i slagalica tangram može biti beskorisna, ali i moćno didaktičko sredstvo za učenje matematike i razvoj matematičkog mišljenja. Stoga je cilj ovog rada ukazati na različite mogućnosti svrsishodne primjene slagalice tangram u nastavi matematike, posebno geometrije, u cilju razvoja različitih vještina i procesa mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)