Pregled bibliografske jedinice broj: 1100625
Matematika u tangramu, tangram u matematici
Matematika u tangramu, tangram u matematici // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 19 (2018), 76; 20-37 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1100625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika u tangramu, tangram u matematici
(Mathematics in tangram, tangram in mathematics)
Autori
Baranović, Nives ; Lehman, Sanja
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 19
(2018), 76;
20-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
metoda razlikovanja slučajeva ; geometrija ; teorem o tangramu ; vizualno-analitička metoda
(case differentiation method ; geometry ; theorem on the tangram ; visual-analytical method)
Sažetak
Ponekad je dovoljno samo malo volje i mašte da se stare ili već viđene stvari prikažu uz pomoć novih nastavnih sredstava te da se tako razbije svakodnevna monotonija izlaganja, poučavanja i rješavanja matematičkih zadataka. Drugačiji pristup starom problemu utječe na stvaranje pozitivnoga radnog ozračja i pomaže postizanju uspješnih ishoda učenja. Iako drevna kineska slagalica poznata pod nazivom tangram na prvi pogled ne izgleda kao ozbiljan matematički alat, sustavnim istraživanjem i dubljom analizom pokazuje se da se taj skup od sedam jednostavnih geometrijskih likova može pretvoriti u inovativno nastavno sredstvo prilagodljivo svim uzrastima. U ovom radu daje se rekonstrukcija i detaljna razrada starog problema o konveksnim tangram likovima. Cilj rada je primjenom vizualno- analitičke metode i metode razlikovanja slučajeva omogućiti uvid u matematičku snagu i nastavni potencijal tangram slagalice svakom čitatelju koji traži odgovor na pitanje zašto se pomoću te slagalice može oblikovati na tisuće različitih tangram likova, a konveksnih samo trinaest.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Nives Baranović
(autor)