Pregled bibliografske jedinice broj: 1100312
Problem ekohistorije u misli Milana Polića
Problem ekohistorije u misli Milana Polića // Jahr. Europski časopis za bioetiku, 11 (2020), 2; 413-430 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1100312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem ekohistorije u misli Milana
Polića
(The problem of ecohistory in the
thinking of Milan Polić)
Autori
Krznar, Tomislav
Izvornik
Jahr. Europski časopis za bioetiku (1847-6376) 11
(2020), 2;
413-430
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
Milan Polić, filozofija odgoja, bioetika, ekohistorija, obrazovanje.
(Milan Polić, philosophy of education, bioethics, ecohistory, education.)
Sažetak
Radom bismo htjeli povezati nekoliko dimenzija rasprave o odnosu bioetike i obrazovanja. Prvo, htjeli bismo njime pridonijeti raspravi o filozofiji odgoja, posebno promišljajući sadržaje i probleme filozofije odgoja, kako je to učinio hrvatski filozof Milan Polić (1946. - 2015.). Drugo, htjeli bismo osvijetliti sklop bioetičkih problema, posebno sagledanih iz kuta obrazovanja, budući da je bioetika i akademsko područje znanja i društveni pokret, konkretno, misaono i životno nastojanje da se promijene okolnosti i dosezi ljudskog života s namjerom da bude manje destruktivan po život u cjelini. Rečeno po definiciji uključuje probleme obrazovanja. Treće, htjeli bismo jednom iznova ocrtati potrebe unošenja bioetičkih sadržaja, a mogli bismo reći i „bioetičkog načina mišljenja“, u strukture akademskog obrazovanja, posebno u programe učiteljskih i odgojiteljskih studija. I u ovoj stvari Polićeva misao može biti od pomoći, iako, kako nastojimo prikazati u ovom radu, Milan Polić zadržava čvrsta uvjerenja u antropocentričke konstrukcije i njihovu realnu primjenu u životu. Unatoč tome, posebno s pozicija njegove kritike obrazovnih sustava, njegova misao može nam biti značajni poticaj za bioetička promišljanja sadržaja obrazovnih procesa i sustava odgoja i obrazovanja u cjelini, što se između ostaloga vidi i u domišljatom korištenju koncepta ekohistorije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija