Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100282

Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika


Brkić, Vanja
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1100282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika
(Imperativeness in the advertising discourse of the Croatian, Hungarian and Slovenian languages)

Autori
Brkić, Vanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2020

Stranica
71

Mentor
Karlić, Virna ; Katalinić, Kristina

Ključne riječi
imperativ, imperativnost, govorni činovi, direktivnost, reklamni diskurs
(imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse)

Sažetak
Rad je posvećen analizi kategorije imperativnosti u reklamnom diskursu na hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku, a organiziran je u osam tematskih cjelina. U prvoj cjelini utvrđuju se razlike između imperativnosti kao pragmatičke kategorije te imperativa kao gramatičke kategorije određene formalnim kriterijima. Nadalje, utvrđuje se njihova povezanost s direktivnošću i govornim činovima. U drugoj cjelini rada predstavljena su temeljna obilježja reklamnog diskursa te njegov položaj u sklopu tradicionalne podjele standardnoga jezika na funkcionalne stilove. Pritom je posebna pažnja posvećena načinima i sredstvima pomoću kojih se u reklamnom diskursu iskazuje poticaj na djelovanje, tj. direktivnost (gramatička kategorija imperativa i alternativna sredstva izražavanja imperativnosti). Nakon kontrastivne analize načina i sredstava izražavanja imperativnosti u hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku na formalnoj razini, u završnoj cjelini rada slijedi prikaz rezultata analize imperativnosti u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika provedene na korpusu četiriju kategorija reklamnih poruka: reklamne poruke za auto-moto proizvode, banke, teleoperatere, alkoholna i bezalkoholna pića te prehrambene proizvode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Virna Karlić (mentor)

Avatar Url Kristina Katalinić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brkić, Vanja
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
Brkić, V. (2020) 'Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika', diplomski rad, diplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brki\'{c}, Vanja}, year = {2020}, pages = {71}, keywords = {imperativ, imperativnost, govorni \v{c}inovi, direktivnost, reklamni diskurs}, title = {Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, ma\djarskog i slovenskog jezika}, keyword = {imperativ, imperativnost, govorni \v{c}inovi, direktivnost, reklamni diskurs}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brki\'{c}, Vanja}, year = {2020}, pages = {71}, keywords = {imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse}, title = {Imperativeness in the advertising discourse of the Croatian, Hungarian and Slovenian languages}, keyword = {imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font