Pregled bibliografske jedinice broj: 1100282
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1100282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog,
mađarskog i slovenskog jezika
(Imperativeness in the advertising discourse of the
Croatian, Hungarian and Slovenian languages)
Autori
Brkić, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
71
Mentor
Karlić, Virna ; Katalinić, Kristina
Ključne riječi
imperativ, imperativnost, govorni činovi, direktivnost, reklamni diskurs
(imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse)
Sažetak
Rad je posvećen analizi kategorije imperativnosti u reklamnom diskursu na hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku, a organiziran je u osam tematskih cjelina. U prvoj cjelini utvrđuju se razlike između imperativnosti kao pragmatičke kategorije te imperativa kao gramatičke kategorije određene formalnim kriterijima. Nadalje, utvrđuje se njihova povezanost s direktivnošću i govornim činovima. U drugoj cjelini rada predstavljena su temeljna obilježja reklamnog diskursa te njegov položaj u sklopu tradicionalne podjele standardnoga jezika na funkcionalne stilove. Pritom je posebna pažnja posvećena načinima i sredstvima pomoću kojih se u reklamnom diskursu iskazuje poticaj na djelovanje, tj. direktivnost (gramatička kategorija imperativa i alternativna sredstva izražavanja imperativnosti). Nakon kontrastivne analize načina i sredstava izražavanja imperativnosti u hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku na formalnoj razini, u završnoj cjelini rada slijedi prikaz rezultata analize imperativnosti u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika provedene na korpusu četiriju kategorija reklamnih poruka: reklamne poruke za auto-moto proizvode, banke, teleoperatere, alkoholna i bezalkoholna pića te prehrambene proizvode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb