Pregled bibliografske jedinice broj: 1099646
Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio
Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio // Kairos, 13 (2019), 2; 207-226 doi:10.32862/k1.13.2.3 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1099646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva
Isusova vremena – 1. dio
(Discipleship in the Context of Judaism in Jesus’
Time - Part I)
Autori
Gracin, Martina ; Budiselić, Ervin
Izvornik
Kairos (1846-4580) 13
(2019), 2;
207-226
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učeništvo ; rabin ; talmid ; odnos ; pouka primjerom ; mentorstvo ; male grupe
(discipleship, rabbi, talmid, relationship, teaching by example, mentoring, small groups)
Sažetak
Upotreba pojmova učenik i učeništvo vrlo je uobičajena u evanđeoskom kršćanstvu, a značenje tih pojmova smatra se samo po sebi razumljivim. Međutim, iako je u tim krugovima došlo do svojevrsnog usvajanja ovih pojmova, oni su već ranije postojali i u židovskoj kulturi Isusova vremena. Svrha i cilj ovog je članka proučiti značenje koncepta učeništva u njegovu originalnom kontekstu i vidjeti koliko to značenje odudara od značenja koje ovi pojmovi imaju danas. Ovu ćemo temu obraditi u dva dijela. U prvome poglavlju proučava se starozavjetni korijen koncepta učeništva, a u drugome poglavlju sagledava se židovski sustav obrazovanja u Isusovu vremenu. U trećem poglavlju razmatra se je li i sam Isus, i u kojoj mjeri, prošao židovski sustav obrazovanja te kako i na koji je način primjenjivao taj model u poučavanju svojih učenika. U drugome dijelu članka prvo ćemo razmotriti praksu učeništva u prvoj Crkvi, a nakon toga ponuditi smjernice za primjenu Isusova koncepta učeništva danas u Crkvi. Ključan je fokus ovog članka na problematici prenošenja principa učeništva shvaćenih unutar konteksta židovske kulture na Crkvu danas budući da istraživanje otkriva kako razumijevanje tog pojma danas ne odgovara sasvim načinu na koji se shvaćalo učeništvo Isusova doba. Naime, premda je učeništvo i tada sadržavalo prenošenje informacija, važnije od toga je bilo slijediti učitelja (rabina) i učiti od njega u bliskom odnosu. U članku se zaključuje da moguće rješenje za ovaj izazov treba potražiti prvo u promjeni razmišljanja o tome što učeništvo uistinu jest (promjena fokusa), a onda u praksi kroz mentorstvo i male grupe ciljano izložiti obje strane (i „učitelja“ i „učenika“) iskustvu poučavanja primjerom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Religious and Theological Abstracts