Pregled bibliografske jedinice broj: 1099542
Učenički istraživački pokusi i znanstveno zaključivanje
Učenički istraživački pokusi i znanstveno zaključivanje // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 32-36 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1099542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenički istraživački pokusi i znanstveno zaključivanje
(Student investigative experiments and scientific reasoning)
Autori
Planinić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2019, 32-36
ISBN
978-953-7178-22-2
Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike, istraživanje, pokus, znanstveno zaključivanje
(physics teaching, inquiry, experiment, scientific reasoning)
Sažetak
Suvremena nastava fizike treba uključivati istraživački pristup, čije su glavne svrhe razvijanje znanstvenog zaključivanja kod učenika i pružanje uvida učenicima u načine formiranja znanstvenog znanja. Istraživački pokusi predstavljaju okosnicu istraživački usmjerene nastave i uključuju mnoge važne komponente, poput sustavnog promatranja, osmišljanja pokusa, kontrole varijabli, testiranja hipoteza, analize rezultata mjerenja i provođenja hipotetičko-deduktivnog zaključivanja, što sve može izravno doprinijeti razvoju znanstvenog zaključivanja. U predavanju će se diskutirati načini uključivanja istraživačkih pokusa u redovni nastavni proces i njihov mogući doprinos razvoju znanstvenog zaključivanja kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-9085 - Utjecaj uključivanja istraživačkih učeničkih pokusa u srednjoškolsku nastavu fizike na razvoj znanstvenog zaključivanja i konceptualnog razumijevanja (INVESTIGATE) (Planinić, Maja, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Planinić
(autor)