Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1099269

„Hrvati su brend u Čileu.“ Diskursi uspješnosti i pripadanja


Đurin, Sanja
„Hrvati su brend u Čileu.“ Diskursi uspješnosti i pripadanja. Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2020 (monografija)


CROSBI ID: 1099269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Hrvati su brend u Čileu.“ Diskursi uspješnosti i pripadanja
("Croats are a Brand in Chile." Discourses of success and belonging)

Autori
Đurin, Sanja

Ostali urednici
Ceribašić, Naila ; Jambrešić Kirin, Renata ; Pasarić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)

Grad
Zagreb

Godina
2020

Stranica
213

ISBN
978-953-8089-50-3

Ključne riječi
Hrvati, Čile, postkolonijalna teorija
(Croats, Chile, postcolonial theory)

Sažetak
Knjiga “’Hrvati su brend u Čileu’: diskursi uspješnosti i pripadanja” bavi se do sad nedovoljno istraženim aspektom hrvatskoga iseljeništva kao društveno i ekonomski veoma uspješne populacije, rasvjetljujući uzroke njihova uspinjanja na klasnoj ljestvici tijekom naseljavanja te unutar različitih rasnih, klasnih i nacionalnih politika države Čile. […] Posebnu heurističku i analitičku vrijednost knjige predstavlja jasno epistemološko i metodološko utemeljenje u kritičkim smjerovima moderne kulturne antropologije, posebice kad je riječ o obradi višestrukih autoričinih terenskih istraživanja, boravaka, razgovora i druženja s hrvatskim iseljenicima. Ta iskustva ne samo da nude bogati etnografski materijal nego i eksplikativnu snagu autentične spoznaje situacije, podupirući analitičke zaključke o prožimanju kolonizatorskih politika i stvaranja nacionalnih država, sponi rasizma i uspona kapitalizma, nadmetanja mitova o identitetu i prešućenih sadržaja te potiranih aktera koji su se probili svojim glasom u ovoj, po mome mišljenju, prijelomnoj knjizi. dr. sc. Ines Prica “’Hrvati su brend u Čileu’: diskursi uspješnosti i pripadanja” je rad o hrvatskim iseljenicima i njihovim potomcima u Magallanesu, najjužnijoj čileanskoj regiji. Unatoč neupitnoj važnosti same teme, željela bih naglasiti da u Hrvatskoj ima iznimno malo znanstvenih djela koja se bave pitanjem hrvatskog iseljeništva iz kulturnoantropološke perspektive, a pogotovo iz postkolonijalne perspektive koja propituje kompleksnost odnosa (rasa/klasa/religija/rod) u useljeničkim zemljama (kao što je to ovdje Čile), s posebnim osvrtom na poziciju starosjedilačkog stanovništva. […] Jedna od najvećih vrijednosti knjige je, osim inspirativnog teorijskog pristupa (Hage, McClintock, Thomas, Foucault, Stoler…) sama metodologija i etnografski pristup kojim se autorica koristi kako bi naglasila važnu poziciju istraživačice i u produkciji i u reprezentaciji etnografskog znanja. Autorica naglašava u uvodu kompleksnost svoje autsajderske pozicije te etičke probleme koje je ta pozicija otvorila. No upravo joj je ta pozicija omogućila otvaranje pitanja o politici kulturne različitosti u Čileu te analizu konstrukcije te različitosti u odnosu spram političko-ekonomskih promjena u samom Čileu, kao i procesa identifikacije s dominantnim diskursima koji su doveli do cijelog niza uključenja i isključenja (kako rasnih, etničkih, religijskih i klasnih, tako i rodnih) koja bi u suprotnom ostala nezamijećena. prof. dr. sc. Senka Božić-Vrbančić

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Knjiga sadrži opsežni sažetak na španjolskom
jeziku.



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Đurin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Đurin, Sanja
„Hrvati su brend u Čileu.“ Diskursi uspješnosti i pripadanja. Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2020 (monografija)
Đurin, S. (2020) „Hrvati su brend u Čileu.“ Diskursi uspješnosti i pripadanja. Zagreb, Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF).
@book{book, author = {\DJurin, Sanja}, collectioneditor = {Ceriba\v{s}i\'{c}, Naila and Jambre\v{s}i\'{c} Kirin, Renata and Pasari\'{c}, Maja}, year = {2020}, pages = {213}, keywords = {Hrvati, \v{C}ile, postkolonijalna teorija}, isbn = {978-953-8089-50-3}, title = {„Hrvati su brend u \v{C}ileu.“ Diskursi uspje\v{s}nosti i pripadanja}, keyword = {Hrvati, \v{C}ile, postkolonijalna teorija}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {\DJurin, Sanja}, collectioneditor = {Ceriba\v{s}i\'{c}, Naila and Jambre\v{s}i\'{c} Kirin, Renata and Pasari\'{c}, Maja}, year = {2020}, pages = {213}, keywords = {Croats, Chile, postcolonial theory}, isbn = {978-953-8089-50-3}, title = {"Croats are a Brand in Chile." Discourses of success and belonging}, keyword = {Croats, Chile, postcolonial theory}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font