Pregled bibliografske jedinice broj: 1099123
TRADICIJSKA IGRA I SUVREMENI KURIKULUM – MIŠLJENJE RODITELJA I ODGAJATELJA
TRADICIJSKA IGRA I SUVREMENI KURIKULUM – MIŠLJENJE RODITELJA I ODGAJATELJA // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (2020), 1; 49-87 doi:.org/10.38003/sv.69.1.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1099123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TRADICIJSKA IGRA I SUVREMENI KURIKULUM –
MIŠLJENJE RODITELJA I ODGAJATELJA
(TRADITIONAL PLAY AND CONTEMPORARY
CURRICULUM - PARENTS’ AND TEACHERS’ OPINIONS)
Autori
Visković, Ivana ; Topić, Jelena
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 69
(2020), 1;
49-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi, doprinos, igra na otvorenom, međugeneracijski prijenos, nematerijalna kulturna baština, ograničenja
(early and preschool child, contribution, outdoor play, intergenerational transmission, intangible cultural heritage, limitations)
Sažetak
Promjene socijalnih interakcija u suvremenom društvu ograničavaju prijenos tradicijske igre kao značajnog segmenta kulturne nematerijale baš- tine. Pretpostavlja se da bi uvođenje tradicijske igre u institucionalni RPOO doprinjelo njenom očuvanju. Ispitano je mišljenje odgajatelja i roditelja djece rane i predškolske dobi o važnosti i svrhovitosti primjene tradicijske igre u odgojno-obrazovnom procesu. Važnost tradicijske igre značajnije procjenjuju ispitanici starije nego mlađe životne dobi, te visokooobrazovani nego nižeobrazovani ispitanici. Mjesto odrastanja ispitanika povezano je s procjenom ograničenja tradicijske igre. Procjena igre na otvorenom bez nadzora odraslih pozitivno korelira s procjenom zaokupljenosti djece virtualnim svijetom. Provedba akcijskih istraživanja o mogućnosti implementacije tradicijske igre uz longitudinalna istraživanja dječjeg razvoja, moguće bi ukazala na važnost tradicijske igre.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski