Pregled bibliografske jedinice broj: 1099036
Podučavanje i učenje na daljinu – online nastava
Podučavanje i učenje na daljinu – online nastava // Zbornik radova 13. simpozija ovlaštenih inženjera geodezije: „Transformacija geodetske struke kroz ciljeve održivog razvoja“ / Paar, Rinaldo (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije, 2020. str. 38-48 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1099036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podučavanje i učenje na daljinu – online nastava
(Distance teaching and learning - distance education)
Autori
Paar, Rinaldo ; Ante, Marendić ; Tomić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 13. simpozija ovlaštenih inženjera geodezije: „Transformacija geodetske struke kroz ciljeve održivog razvoja“
/ Paar, Rinaldo - Zagreb : Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije, 2020, 38-48
ISBN
978-953-49258-0-5
Skup
13. Simpozij ovlaštenih inženjera geodezije
Mjesto i datum
Online, 20.11.2020. - 22.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava na daljinu ; podučavanje ; učenje ; cjeloživotno učenje ; zatvaranje ; digitalizacija
(distance education ; teaching ; learning ; lifelong learning ; lock down ; digitalization)
Sažetak
Dolazak SARS-CoV-2, tzv. korona virusa prošle godine među ljudsku populaciju, odnosno činjenicu da su se i ljudi zarazili tim virusom te proglašenje globalne pandemije od Svjetske zdravstvene organizacije prouzročilo je proglašenje nikada do sada viđenih mjera prevencija od strane vlada svih država svijeta, tzv. Zatvaranja (engl. Lockdown). Ljudi su preko noći bili prisiljeni ostati kod svojih kuća i sve što je do tada bilo neprihvatljivo, nemoguće za napraviti, provesti i implementirati u svakodnevne procese funkcioniranja državnih i javnih institucija – digitalizacija procesa i procedura, preko noći je postalo „novo-normalno“. Jedan od temeljnih procesa je prijenos znanja, tzv. obrazovanje koje se tradicionalno provodi u osnovnim i srednjim školama te na fakultetima. Učitelji, nastavnici i profesori isto kao učenici i studenti trebali su u vrlo kratkom roku preći s tzv. tradicionalnog kontaktnog modela nastave na model nastave na daljinu. Učenje na daljinu moguće je svrstati u nekoliko globalnih ciljeva održivog razvoja usvojenih 25. rujna 2015. na konferenciji Ujedinjenih naroda u New Yorku. Ciljevi su definirani u tada usvojenom Programu globalnog razvoja za 2030., a nastavu na daljinu kao sastavni dio obrazovanja, odnosno obrazovnog procesa moguće je svrstati u ciljeve 1, 4, 5, 9, 12 i 13. Po jednoj od mnogih definicija nastava na daljinu je moderni način podučavanja i učenja, odnosno usvajanja znanja, temeljen na materijalima, instrukcijama i uputstvima koje nastavnik pruža učenicima primjenom različitih informacijskih tehnologija. U ovome radu izlažu se osnove održavanja nastave na daljinu, modeli koji postoje te snage, slabosti, prilike i prijetnje (SWOT analiza) ovakvog modela podučavanja i učenja. Dati će se pregled modela učenja na daljinu koji su implementirani u obrazovni proces za vrijeme zatvaranja u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geodezija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb