Pregled bibliografske jedinice broj: 109898
Odgoj i stvaralaštvo
Odgoj i stvaralaštvo // Metodički ogledi, god. 9, sv. 2(16) / Polić, Milan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2000. str. 9-17 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 109898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i stvaralaštvo
(Education and Creativity)
Autori
Polić, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Metodički ogledi, god. 9, sv. 2(16)
/ Polić, Milan - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2000, 9-17
Skup
Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo, 2. Dani Mate Demarina, međunarodni znanstveno-stručni skup
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 14.06.2001. - 16.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; odgoj; osoba; jezik; sloboda; stvaralaštvo
(creativity; education; freedom; instruction; language; person)
Sažetak
Biti osoba znači biti o-sebi ili biti svoj. A to upravo znači slobodni, samosvojni, samoodređujući pojedinac koji to može biti samo kao samosvjesna jedinka. Djelatnost koja ne podržava razvitak djetetove osobnosti ne valja nazivati odgojem. Odgoj je emancipacijska, oslobađajuća djelatnost kojom se čovjekova osobnost uzima za osnovu njegove autonomije i njeguje zbog nje same, a ne da bi služila bilo kome ili bilo čemu. Tradicionalni pedagoški pristup ne razlikuje odgoj od manipulacije kojom se dijete instrumentalizira radi ostvarenja neke "više" svrhe. Stoga takav pristup ne dozvoljava razumijevanje uloge stvaralaštva u odgoju iako je stvaralaštvo u samoj biti odgoja. A tek s razumijevanjem odgoja kao stvaralačke djelatnosti koja podupire i potiče razvitak djetetove osobnosti moguće je dokučiti njegovo prerastanje u suodgoj i samoodgoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija