Pregled bibliografske jedinice broj: 1098915
Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske
Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske // Crkva u svijetu : CUS, 55 (2020), 3; 453-494 doi:10.34075/cs.55.3.3 (međunarodna recenzija, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1098915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu
suvremenog iseljavanja iz Hrvatske
(Media Analysis of Online Media Contents on the
Phenomenon of Current Emigration from Croatia)
Autori
Jurić, Tado ; Bakota, Anja ; Kardaš, Lucija
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 55
(2020), 3;
453-494
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
iseljavanje, iseljavanje iz Hrvatske, iseljavanje Hrvata, mediji, javno mnijenje, utjecaj medija na iseljavanje
(emigration, Croatia, media, negative influence, web portals, one-sidedness, media influence)
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja analize hrvatskih online medija (web portali) o temi iseljavanja iz Hrvatske. Istraživani su koncept i slika o iseljavanju Hrvata gledani/prikazivani kroz prizmu medija u Hrvatskoj. Tema „iseljavanje iz Hrvatske” analizirana je u člancima sljedećih hrvatskih web portala: Večernji list, 24 sata i Index.hr te Deutsche Welle, međunarodnom njemačkom javnom medijskom servisu. Analiza medija provodila se od listopada 2018. do siječnja 2019. Mediji su izabrani po kriteriju čitanosti te opsega i dostupnosti medijskim publikama. Korištena je zadana matrica istraživanja podijeljena u šest kategorija gdje su se na navedenim portalima analizirali članci metodom analize diskursa. Analizom medijskog sadržaja kodirana su i kategorizirana 152 analizirana članka. Prema zadanim kategorijama istraživane su: opće značajke članaka, vrijednosna orijentacija, odnos autora prema iseljavanju i zastupljenost pojma u članku, naslovi, grafički prikazi u člancima te komentari čitatelja na članak. Većina objavljenih tekstova o iseljavanju iz Hrvatske napisana je u negativnom kontekstu. Članci pak o pozitivnim iskustvima preseljenja i odlaska u drugu državu zaista potiču daljnje iseljavanje, odnosno neodlučne potiču na razmišljanje o opciji iseljavanja. Zaključujemo kako mediji koji djeluju u Hrvatskoj jesu pristrani pri prikazivanju teme iseljavanja, jer je vidljivo da su stavovi, odabir osoba za razgovore i citate kao i subjektivnost prisutni u većini članaka. S druge strane, svakako uočavamo i pozitivnu ulogu koju igraju mediji u hrvatskom društvu, čemu svjedoči činjenica da su mediji otvorili više ključnih društvenih tema od samih institucija i službi kojima je to u opisu posla te da svakako djeluju i kao konstruktivan društveni korektiv.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Sociologija, Demografija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus