Pregled bibliografske jedinice broj: 1098245
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 58 (2009), 1; 81-87 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1098245 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola
(Implementation possibilities of some alternative school ideas)
Autori
Gotovac, Branka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 58
(2009), 1;
81-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
alternativni školski modeli ; počeci učenja stranog jezika u školskoj dobi ; suradnički odnosi ; ciljevi nastave odgojnih predmeta ; komunikacijska kultura i konstruktivna primjena u nastavi
(alternative schools’ concepts, beginnings of foreign language learning in the fi rst grade of elementary school ; collaborative relationships ; aims of physical education ; music and visual arts education ; communication skills and their constructive application)
Sažetak
Postojeće stanje u državnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj moguće je poboljšati primjenom i unaprjeđenjem nekih ideja iz alternativnih škola, na primjer, uvođenjem stranog jezika u prvi razred osnovne škole po uzoru na waldorfske škole. S obzirom na poteškoće pri prijelazu učenika iz četvrtog u peti razred, dani su neki prijedlozi za postupno uvođenje učenika u peti razred. Mogu se primijeniti odmah, a temelje se na suradnji (osobito istaknutoj u Freinetovoj pedagogiji) ponajprije učenika s dotadašnjim učiteljem razredne nastave. Zaboravljeni su ciljevi nastave tjelesnog odgoja, likovne i glazbene kulture u školi, osnovnoj i srednjoj: promicanje i razvoj svjesnosti o važnosti odgoja, a ne borba za ocjenu. Njegovanje komunikacijske kulture općenito iznimno je važno, a konstruktivnom primjenom u nastavi i dizajniranjem problemskih situacija za učenike, nastava se može bitno kvalitativno promijeniti, kao i uloga nastavnika i učenika. Nastavnik postaje inicijator i usmjerivač poput nastavnika u školi koji njeguje metodu Montessori, a nastava je orijentirana na učenika, što je u osnovi Petersenove teorije nastave. Iznesena su i osobna iskustva u radu s učenicama u Ženskom đačkom domu u Splitu koja mogu poslužiti za ostvarenje sličnih projekata u školi. Neke ideje su navedene. Promiču umjetnički i radni odgoj te kolektivni rad i omogućuju da osobitosti pojedinca dođu do izražaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA International Bibliography Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske