Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1098245

Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola


Gotovac, Branka
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 58 (2009), 1; 81-87 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1098245 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola
(Implementation possibilities of some alternative school ideas)

Autori
Gotovac, Branka

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 58 (2009), 1; 81-87

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
alternativni školski modeli ; počeci učenja stranog jezika u školskoj dobi ; suradnički odnosi ; ciljevi nastave odgojnih predmeta ; komunikacijska kultura i konstruktivna primjena u nastavi
(alternative schools’ concepts, beginnings of foreign language learning in the fi rst grade of elementary school ; collaborative relationships ; aims of physical education ; music and visual arts education ; communication skills and their constructive application)

Sažetak
Postojeće stanje u državnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj moguće je poboljšati primjenom i unaprjeđenjem nekih ideja iz alternativnih škola, na primjer, uvođenjem stranog jezika u prvi razred osnovne škole po uzoru na waldorfske škole. S obzirom na poteškoće pri prijelazu učenika iz četvrtog u peti razred, dani su neki prijedlozi za postupno uvođenje učenika u peti razred. Mogu se primijeniti odmah, a temelje se na suradnji (osobito istaknutoj u Freinetovoj pedagogiji) ponajprije učenika s dotadašnjim učiteljem razredne nastave. Zaboravljeni su ciljevi nastave tjelesnog odgoja, likovne i glazbene kulture u školi, osnovnoj i srednjoj: promicanje i razvoj svjesnosti o važnosti odgoja, a ne borba za ocjenu. Njegovanje komunikacijske kulture općenito iznimno je važno, a konstruktivnom primjenom u nastavi i dizajniranjem problemskih situacija za učenike, nastava se može bitno kvalitativno promijeniti, kao i uloga nastavnika i učenika. Nastavnik postaje inicijator i usmjerivač poput nastavnika u školi koji njeguje metodu Montessori, a nastava je orijentirana na učenika, što je u osnovi Petersenove teorije nastave. Iznesena su i osobna iskustva u radu s učenicama u Ženskom đačkom domu u Splitu koja mogu poslužiti za ostvarenje sličnih projekata u školi. Neke ideje su navedene. Promiču umjetnički i radni odgoj te kolektivni rad i omogućuju da osobitosti pojedinca dođu do izražaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kemijsko-tehnološki fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Branka Gotovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gotovac, Branka
Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 58 (2009), 1; 81-87 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Gotovac, B. (2009) Mogućnosti primjene nekih ideja iz alternativnih škola. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 58 (1), 81-87.
@article{article, author = {Gotovac, Branka}, year = {2009}, pages = {81-87}, keywords = {alternativni \v{s}kolski modeli, po\v{c}eci u\v{c}enja stranog jezika u \v{s}kolskoj dobi, suradni\v{c}ki odnosi, ciljevi nastave odgojnih predmeta, komunikacijska kultura i konstruktivna primjena u nastavi}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {58}, number = {1}, issn = {1848-0756}, title = {Mogu\'{c}nosti primjene nekih ideja iz alternativnih \v{s}kola}, keyword = {alternativni \v{s}kolski modeli, po\v{c}eci u\v{c}enja stranog jezika u \v{s}kolskoj dobi, suradni\v{c}ki odnosi, ciljevi nastave odgojnih predmeta, komunikacijska kultura i konstruktivna primjena u nastavi} }
@article{article, author = {Gotovac, Branka}, year = {2009}, pages = {81-87}, keywords = {alternative schools’ concepts, beginnings of foreign language learning in the fi rst grade of elementary school, collaborative relationships, aims of physical education, music and visual arts education, communication skills and their constructive application}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {58}, number = {1}, issn = {1848-0756}, title = {Implementation possibilities of some alternative school ideas}, keyword = {alternative schools’ concepts, beginnings of foreign language learning in the fi rst grade of elementary school, collaborative relationships, aims of physical education, music and visual arts education, communication skills and their constructive application} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA International Bibliography Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font