Pregled bibliografske jedinice broj: 1096777
Navike učenika u samovrednovanju postignuća učenja
Navike učenika u samovrednovanju postignuća učenja // Educatio biologiae, 5 (2019), 13-16 doi:.org/10.32633/eb.5.1 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1096777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Navike učenika u samovrednovanju postignuća učenja
(The habits of the students in self-assessment of
learning achievements)
Autori
Labak, Irena ; Kligl, Ines
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 5
(2019);
13-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
samovrednovanje ; samorefleksija ; povratne informacije ; pristupi vrednovanja
(self-assessment ; self-reflection ; feedback ; assessment approach)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja navika samovrednovanja postignuća kod učenika srednje škole i uočavanja razlika učenika u navikama samovrednovanja s obzirom na spol i školski uspjeh. Istraživanje se provelo školske godine 2018./2019. na uzorku od 61 učenika trećih razreda jedne osječke gimnazije. Provedena je pisana provjera znanja i anketa. U pisanoj provjeri znanja usporedio se očekivan i ostvaren broj bodova radi objektivne prosudbe učeničke sposobnosti samoprocjene postignuća. Subjektivan doživljaj sposobnosti točne samoprocjene postignuća kao i ostale navike samovrednovanja utvrđene su anketom. Provedenim istraživanjem je utvrđen nesklad između ostvarenog i očekivanog uspjeha, kao i nesklad između percipirane i stvarne sposobnosti točne samoprocjene vlastitog uspjeha. Učenici precjenjuju svoj uspjeh i vlastite mogućosti samoprocjene znanja. Također je utvrđeno da postoji svijest o važnosti samovredovanja, ali im nedostaju navike i iskustvo u toj vještini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija