Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1096503

Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj


Mandić, Antonija; Šulentić, Anita
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 1 / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 327-346 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)


CROSBI ID: 1096503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj
(Analysis of the communication discourse on Facebook for the 2019 presidential elections in the Republic of Croatia)

Autori
Mandić, Antonija ; Šulentić, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Zbornik radova 1 / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. - Koprivnica : Sveučilište Sjever, 2020, 327-346

Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacije

Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.09.2019. - 28.09.2019

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Hrvatska ; predsjednički izbori 2019. ; društvene mreže ; Facebook ; dvosmjerna komunikacija ; politčki diskurs na novim medijima
(Croatia ; 2019 presidential elections ; social networks ; Facebook ; two-way communication ; political discourse in the new media)

Sažetak
Konveregencija medija omogućila je podizanje komunikacijskih aspekata političkog djelovanja na višu razinu. Veći protok i dostupnost informacija te dvosmjerna komunikacija s glasačima političkim je kampanjama dala novu dimenziju. Društvene mreže poput Facebooka postaju važan dionik političkih kampanja, a ponekad i bitan faktor za rezultate na izborima. Cilj ovog rada je ispitati kako su svoje službene Facebook profile koristili glavni kandidati predsjedničkih izbora 2019. te kakve su bile reakcije korisnika na cjelokupni objavljeni sadržaj u prvom mjesecu kampanje, od 05.08.2019. do 05.09.2019. Metodom kvantitativne analize sadržaja ispitane su sve objave triju kandidata: tada aktualne predsjednice Kolinde Grabar- Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škore. Rezultati su pokazali da kandidati Facebook koriste više kao samopromocijski alat, nego kao platformu za konstruktivan dijalog s korisnicima. Iako u više od pola objava tekstualnog oblika pozivaju na dvosmjernu komunikaciju što je veliki iskorak u odnosu na ranija istraživanja komunikacije hrvatskih političara na Facebooku, većina je objava informativnog i promotivnog tipa, ne poziva na glasanje i diskusiju te se ne dotiče protukandidata. Najuspješnije objave su privatne i nepolitičke fotografije kandidata koje imaju i najviše reakcija korisnika. Od svih kandidata, Zoran Milanović, sadašnji predsjednik, u najvećoj je mjeri vodio dvosmjernu komunikaciju s korisnicima koji su bili i najaktivni u pogledu reakcija i komentara.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Anita Šulentić (autor)

Avatar Url Antonija Mandić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mandić, Antonija; Šulentić, Anita
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 1 / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 327-346 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
Mandić, A. & Šulentić, A. (2020) Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj. U: Rosanda Žigo, I., Luić, L. & Bagarić, Ž. (ur.)Zbornik radova 1.
@article{article, author = {Mandi\'{c}, Antonija and \v{S}ulenti\'{c}, Anita}, year = {2020}, pages = {327-346}, keywords = {Hrvatska, predsjedni\v{c}ki izbori 2019., dru\v{s}tvene mre\v{z}e, Facebook, dvosmjerna komunikacija, polit\v{c}ki diskurs na novim medijima}, title = {Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedni\v{c}kih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Hrvatska, predsjedni\v{c}ki izbori 2019., dru\v{s}tvene mre\v{z}e, Facebook, dvosmjerna komunikacija, polit\v{c}ki diskurs na novim medijima}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever}, publisherplace = {Koprivnica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mandi\'{c}, Antonija and \v{S}ulenti\'{c}, Anita}, year = {2020}, pages = {327-346}, keywords = {Croatia, 2019 presidential elections, social networks, Facebook, two-way communication, political discourse in the new media}, title = {Analysis of the communication discourse on Facebook for the 2019 presidential elections in the Republic of Croatia}, keyword = {Croatia, 2019 presidential elections, social networks, Facebook, two-way communication, political discourse in the new media}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever}, publisherplace = {Koprivnica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font