Pregled bibliografske jedinice broj: 1096503
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 1 / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 327-346 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 1096503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku
za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u
Republici Hrvatskoj
(Analysis of the communication discourse on
Facebook for the 2019 presidential elections in
the Republic of Croatia)
Autori
Mandić, Antonija ; Šulentić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik radova 1
/ Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. - Koprivnica : Sveučilište Sjever, 2020, 327-346
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacije
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.09.2019. - 28.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatska ; predsjednički izbori 2019. ; društvene mreže ; Facebook ; dvosmjerna komunikacija ; politčki diskurs na novim medijima
(Croatia ; 2019 presidential elections ; social networks ; Facebook ; two-way communication ; political discourse in the new media)
Sažetak
Konveregencija medija omogućila je podizanje komunikacijskih aspekata političkog djelovanja na višu razinu. Veći protok i dostupnost informacija te dvosmjerna komunikacija s glasačima političkim je kampanjama dala novu dimenziju. Društvene mreže poput Facebooka postaju važan dionik političkih kampanja, a ponekad i bitan faktor za rezultate na izborima. Cilj ovog rada je ispitati kako su svoje službene Facebook profile koristili glavni kandidati predsjedničkih izbora 2019. te kakve su bile reakcije korisnika na cjelokupni objavljeni sadržaj u prvom mjesecu kampanje, od 05.08.2019. do 05.09.2019. Metodom kvantitativne analize sadržaja ispitane su sve objave triju kandidata: tada aktualne predsjednice Kolinde Grabar- Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škore. Rezultati su pokazali da kandidati Facebook koriste više kao samopromocijski alat, nego kao platformu za konstruktivan dijalog s korisnicima. Iako u više od pola objava tekstualnog oblika pozivaju na dvosmjernu komunikaciju što je veliki iskorak u odnosu na ranija istraživanja komunikacije hrvatskih političara na Facebooku, većina je objava informativnog i promotivnog tipa, ne poziva na glasanje i diskusiju te se ne dotiče protukandidata. Najuspješnije objave su privatne i nepolitičke fotografije kandidata koje imaju i najviše reakcija korisnika. Od svih kandidata, Zoran Milanović, sadašnji predsjednik, u najvećoj je mjeri vodio dvosmjernu komunikaciju s korisnicima koji su bili i najaktivni u pogledu reakcija i komentara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica