Pregled bibliografske jedinice broj: 1096121
Suvremene ovisnosti - masivna igra na internetu s velikim brojem igrača koji igraju uloge
Suvremene ovisnosti - masivna igra na internetu s velikim brojem igrača koji igraju uloge, 2020., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1096121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremene ovisnosti - masivna igra na internetu s
velikim brojem igrača koji igraju uloge
(Modern addictions- Massivelymultiplayer online role-
playing game)
Autori
Lozušić, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
07.12
Godina
2020
Stranica
38
Mentor
Degmečić, Dunja
Ključne riječi
GAS, MMORPG, ovisnost o igranju
(GAS, MMORPG, addiction of gaming)
Sažetak
Cilj je istraživanja prikupiti podatke o ponašanju igrača MMORPG-a. Na temelju prikupljenih i statistički obrađenih podataka dobit će se uvid u zastupljenost igrača ovisnih o igranju MMORPG-a te uvidjeti postoje li razlike unutar sociodemografskih skupina. Nacrt istraživanja-presječno istraživanje. Uistraživanju je sudjelovalo 249 ispitanika koji su tijekom rujna 2020.godine popunili online anketni upitnik, a zadovoljavaju kriterije (više od 18 g, igraju MMORPG unutar zadnjih šest mjeseci) Rezuiltati: Ispitanici su pretežno zaposleni muškarci sa završenom srednjom stručnom spremom. Uočeno je da postoji značajna povezanost dobi s pojedinim domenama i ukupnim GAS-om. U odnosu na spol, ne postoje značajne razlike u ocjeni pojedinih domena i cijelog GAS-a. Monotetičkim principom klasificiranja GAS-a utvrđeno je 21 (8, 4%), a politetičkim principom 56 (22, 5%) ispitanika ovisnih o igranju MMORPG-a. Zaključak-Ovisnost o igranju MMORPG-a je problem zastupljen i u hrvatskoj populaciji. Mlađi ispitanici imaju značajnije izraženu domenu tolerancije, modifikacije raspoloženja, sustezanja i problema kao i ukupnu ovisnost o MMORPG-ovima, i obrnuto, stariji ispitanici imaju manje izraženu ovisnost. Većina ispitanika smatra da je količina vremena koju provode igrajući prihvatljiva i da nisu ovisni o igranju MMORPG-ova. Ispitanici koji igraju MMORPG da bi se osjećali bolje i smanjili stres također se osjećaju lošije i pod većim stresom kada ne igraju , i obrnuto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti